Direktlänk till inlägg 3 september 2014

Dax för strygreppet

Av Ewa - 3 september 2014 15:33

Det var dax för halvårskontrollen hos dr Levaxin. Goddag, goddag, jag mår bra, sköldkörtelns känns som den ska, har du frikort?, passar den 3 mars, om allt är som det ska kommer jag inte att ringa, adjö, adjö. Ner till labbet, stick i armen, ut igen. Allt avklarat på under 10 minuter och jag gick ut genom porten 1 minut över 10 och min egentliga tid hos dr Levaxin var klockan 10. Hej å hå! 


Det byggs vid Stadion. Ett nytt campus till Musikhögskolan. När jag passerade där för 1 år sedan på väg till dr Levaxin, så sprängdes och schaktades det. När jag passerade för ett halvt år sedan hade det inte hänt särskilt mycket, men de jobbade på med grunden. När jag passerade idag kunde jag se 2 hela byggnader som visserligen inte är inflyttningsklara på långa vägar, men de stod där. Jag hade en killkompis som arbetade inom bygg och han förklarade att det är just grunden som tar tid. När den väl är färdig går resten fort som tusan. Det kommer jag alltid att tänka på när jag ser något som byggs. 


Efter läkarbesöket åkte jag in till city och styrde kosan mot Apoteket och hämtade ut Stilnoct och för ovanlighetens skull fick jag originalet i stället för den billigare Zolpidem. Farmaceuten förklarade att om de har sålt slut på det billiga alternativet har de rätt att sälja originalet med högkostnadsskydd. Sedan gick jag tvärs över gatan till Kahls te- och kaffehandel och köpte violte. Hon hade bara lite kvar, sa hon och undrade hur mycket jag önskade. Åtminstone 2 hg blev mitt svar. Hon mätte upp och tro det eller ej, men det var precis 2 hg! Violte är inte så gott i sig, men när jag tar 3 skedar Earl Grey och 1 sked viol blir det väldigt smarrigt. Jag behövde mer te, men det ville jag köpa på mitt vanliga ställe, Tehuset på Kungsgatan (men där finns inte viol). 4 hg French Earl Grey (smakar mango) och 4 hg Lady Grey (som har en hel citron i sig). Det är en farlig affär och de flesta gånger jag handlar där köper jag med mig något oplanerat för de har såååå mycket fint och smarrigt! Medan tedamen väger upp de tesorter jag har beställt så roar jag mig med att se mig omkring och det förvånar mig inte om det är ett försäljningsknep...... Jag går på det i alla fall. Idag blev det en liten burk med Muminmotiv.

                                                       

"Det finns väl alltid något som jag kan ha i den" försvarade jag mig med när jag lade till burken mot slutet. Tedamen höll med och tipsade om att man lägga i någon liten present och ge till någon man tycker om. "Näääää..." protesterade jag "jag vill behålla den för mig själv!"


Tiggare. Som så ofta annars när jag är i Stockholm blir jag trött och får ont och känner mig grinig och lättirriterad. Just idag blev jag så himla trött på alla tiggare!! Det sitter en på vår tågstation (och numera även en vid Konsum) och jag stötte på en vid Sophiahemmet. På väg mot city kom en emot mig på t-baneperrongen och skramlade med sin mugg. När jag var på väg från Tehuset satt en på trottaren och pekade på sin vanställda fot. Ytterligare en utanför Seven-Eleven ett par hundra meter längre fram och så ännu en på Vasagatan. När jag har satt mig på tåget och tror att jag har kommit undan dyker det upp en till. Låt mig vara! Sluta be mig om pengar!! Låt mig slippa konfronteras med ditt elände!!! 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards