Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Hellre halvbra sömn?

Av Ewa - 18 april 2012 16:28

I måndax hade jag telefontid med läkare DS med anledning av att jag inte tycker att Imovane fungerar tillfredsställande. Han skrev ut Stilnoct i stället och jag hämtade ut medicinen idag. Jag har för vana att läsa bipacksedeln, men bara de vanligaste biverkningarna och när det gäller den här medicinen, så undrar jag om det inte är bättre att jag nöjer mig med halvbra sömn...... Yrsel, dåsighet och huvudvärk låter ju inte så oroväckande, men förvärrad sömnlöshet, minnesstörningar och hallucinationer!!! Bland de vanligaste!!! Jag provar en gång, så får jag se sen.


Jag hade värsta flytet idag när det gäller köer. När jag kom till Apoteket, så var det ingen före. När jag kom till ICA för att hämta ut inte mindre en 3 paket varav ett skulle betalas, så var det ingen före och när jag kom till den sista anhalten på dagens turné, Filmkedjan, så var det ingen kö där heller utan jag fick mitt stora bokpaket på en gång. Innan jag gick hemifrån, så kollade jag posten och där låg ännu en avi (till paket nummer 3) vilket jag hade upplevt som jäkligt irriterande om jag hade kommit hemsläpande med de andra paketen bara för att hitta avin i brevlådan.Ibland måste man få ha flyt! Ett av paketen var den stora klädbeställning jag gjorde hos Ellos, men jag vet inte om jag ska behålla något faktiskt. Mjukisbrallorna och legginsarna behåller jag, men linnena var flaxiga under armarna och går i retur utan vidare funderingar. Jag hade beställt sammanlagt 5 långärmade t-shirts (mitt absoluta favoritplagg) i olika färger, men allihop visade sig vara korta i kroppen, knappt höftlånga. Nu ligger alltihop i fönstret i sovrummet och så ska jag sova på saken för att sedan bestämma mig för vad jag ska behålla. Besviken!


Halv-fridens.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

18 april 2012 17:33

Det var synd på tröjorna! Man kan ju inte ha linnen som flaxar under armarna, eller för korta tröjor. Långärmade t-shirts är förresten nästan det enda jag har numera, ibland med en skjorta över eller varm tröja.
Hoppas det går bra med sovtabletten.
Kram

http://grongoling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards