Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Ewa - 21 juli 2011 17:31

2 månader efter att jag köpte mina senaste MBT-skor, så får jag fortfarande ont i knäna efter varje promenad. Det spelar ingen roll att de sällan är längre än 1 tim eller att jag vilar flera dagar emellan; jag får ont. Värktabletts-ont. Det här gör att jag har tappat lusten att promenera och det påverkar humöret negativt.


Igår gjorde jag ett försök till och ringde MBT-butiken och fick prata med en kille som mailade Tony (butikschef och samma person som tog emot mig då jag var där för att kolla att det inte var fel på skorna) som sedan skulle kontakta mig. Tony ringde idag och visserligen kom han ihåg mig, men blev ändå förvånad när jag sa vilka skor det handlade om; Tataga Black som har en bredare sula som är enklare att gå i. Det ringdes i telefon fram och tillbaka några gånger och det slutade med att Pär och jag åkte till MBT-butiken för att snacka med Tony. Tony är väldigt påfrestande; han är högljudd och pratar snabbt och mer eller mindre oavbrutet, så det var svårt för mig att göra mig hörd. Kontentan är att Tataga Blacks sula är något stummare och det tycker inte mina knän om och sedan spelar det ingen roll att sulan är enklare att gå med än andra sulor. Jag utgör ett förvånande undantag som sätter griller i huv'et på Tony och andra MBT-proffs. Han ville dock att jag skulle vara en nöjd MBT-are, så jag fick byta skor, rakt av, till ett helt annat och nytt par utan att betala en spänn! "Det är 'good-will'" sa han flera gånger och ingenting de gör i vanliga fall eftersom man har 2 veckors provtid när man köper MBT-skor och för mig handlade det om 2 månader. Jag hade, på min höjd, väntat mig att få köpa ett nytt par till rabatterat pris, men jag är inte den som förhandlar bort ett bättre erbjudande!


Fridens.


Mahuta Black

    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards