Alla inlägg den 4 april 2011

Av Ewa - 4 april 2011 17:54

Enligt "Modern Psykologi", så frigörs oxytocin när man kelar med sin hund sitt husdjur. Ett må-bra-hormon som minskar kortisolet (som är ett stress-hormon). Det här visste vi ju redan, eller hur? Nu har det kommit fram att oxytocin frigörs även hos husdjuret. Det tolkar jag som att om jag gosar extra med Ellen nu när hon är sjuk och hon får en extra dos av oxytocin, så kan det knappast skada, eller hur?

 Fridens. 



Av Ewa - 4 april 2011 12:20

"Sign your name" med Terence Trent D'Arby


Fridens.   



Av Ewa - 4 april 2011 11:22

Det är likadant varje gång ett marsvin är sjukt.

Det är så dj-a jobbigt!

"Det är lika bra att de trillar av pinn' allihop, så att jag slipper det här"  och 

"Varför skaffade vi husdjur?!"

Sedan går det fort för marsvin; när de vägrar att äta, så tynar de bort på fem minuter.

Vi matar Ellen var fjärde timme (utom på natten) och varje gång det är dax, så hoppas jag på tecken på att hon mår bättre.

När hon är i buren, så hoppas jag hela tiden att hon ska komma fram ur sitt kryp-in och mumsa hö som de andra.

Varje gång som vi har nått Critical Care-stadiet, så har det varit samma sak som att marsvinet har lämnat oss.

Min hjärtegris Tösen tynade bort tills inte ens persilja lockade.

Ska min hjärtegris Ellen gå samma väg?

Pär har pratat med veterinären och ska köpa FiberPlex (dietiskt fodertillskott som motverkar matsmältningsstörningar).

Ellen äter sallad även om det går långsamt.

Hon putsade sig själv när hon satt tillsammans med Ester inne hos Elin.

Hennes ögon är inte bara 2 springor.

Förbaskade fyrbening - se till att bli frisk nå'n gång!!


O-fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards