Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Klåda

Av Ewa - 30 september 2011 15:41

Eftersom husse är bortrest, så fick jag ge grisarna frukost idag och det gjorde jag vid 6-tiden när jag ändå var uppe för att gå på toaletten. Sedan kröp jag ned i sängen och sov till 20 i 10.


Det sagolika och milda höstvädret håller i sig, så när jag hade fått i mig ett kokt ägg, så gick jag ut. Det blev en 20 minuters promenad till Salem där jag gick till frisören och köpte ett schampo mot klådan i hårbotten. En klåda som, enligt Rosie, inte har med mjäll att göra, så jag antar att det har med psoriasis att göra. Frisören hade en hel del att välja mellan och när jag förklarade mitt problem, så blev jag tipsad om "System 4". Jag köpte schampo och balsam. Jag hade inte tänkt att varken duscha eller tvätta håret idag, men jag tror att jag gör det i alla fall bara för att prova om schampot fungerar.

                                            


Efter frisören stödhandlade jag lite ICA och gick sedan en omväg hem som tog 40 minuter, så den sammanlagda promenadtiden blev 60 minuter. Det var inte skönt idag. Det var tungt och kroppen kändes inte samarbetsvillig för 5 öre

.

Jag har förresten bestämt mig för att låta håret växa ut. Nu för tiden är håret helt omöjligt att ha att göra med! Det är precis som om det har tröttnat på frisyren och det har jag med. Jag kommer att avbeställa nästa tid hos Rosie och på så sätt spara 550 kr. Visserligen klipper jag håret endast varannan månad, men till och med det intervallet känns tätt och tjatigt, så nu ska det bara få växa. Målet är en hårlängd ned till käken, så jag satsar inte på väldigt långt hår. 


Nu ska jag prova det nya schampot!


Fridens.    

 
 
Annie Ekström

Annie Ekström

30 september 2011 16:54

Vad roligt med ny frisyr :) Jag tror att du skulle passa i en kort page.
Trevlig helg <3

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

 
Gröngöling

Gröngöling

30 september 2011 23:21

Jag tror det blir gulligt med längre hår, kul att prova något nytt i alla fall.
Kram. Härligt att läsa om dina promenader.

http://grongoling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards