Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Pffffft

Av Ewa - 30 maj 2011 17:37

Jag mår bättre idag mycket tack vare träning. Igår tacklade jag ångesten med fler droppar och sov därför tungt med många konstiga drömmar och jag orkade inte upp förrän halv 12. Efter lunchen gick jag ut medan Elin gick loss på boxbollen.  19 plusgrader innebar t-shirt och vattenflaska. Det kändes ljuvligt att komma ut i solen och jag hade ett bra tempo, men inte snabbare än att jag hade tid att sniffa på syréner; de blommar som rikligast nu och doften kom mot mig med vindpustarna. Ungefär halvvägs kände jag ett sting av illamående (???) och en liten stund senare gick luften ur mig. Pfffffft....... Det var ändå skönt att fortsätta för även en långsam promenad är bättre än att sitta i soffan! När jag kom hem stretchade jag och körde med hanteln. 80 minuters promenad  +20 minuter styrke är banne mig inget fisigt träningspass!!       


I morgon ska Elin och jag shoppa i Stockholm. Det blir mest så'nt som behövs, men även MBT-skor. Elin och Pär hade med sig ett par MBT-sandaler till mig från Lajla. Oanvända i svart läder och faktiskt i rätt storlek för mig (de finns inte längre i sortimentet, så bild saknas)!  Väldigt generöst av henne måste jag säga. Här i Stockholmstrakten kostar MBT 2500 - 3000 kr paret numera. För mig är det hisnande summor för skor, men det här är mycket mer än skor och för mig personligen, så är det en investering i min hälsa. Jag blir lyrisk så fort jag får på mig ett par MBT och känner den fantastiska sulan under foten. Halleluja!!


Wernersons underbara gräddost har försvunnit från Coop och ersatts av X-tras!

För länge sedan fanns BlåVitt som hade varierad kvalitét. Sedan kom Signum som var riktigt bra. Så kom X-tra som sög och numera finns Coop som inte är bättre. Coop sprider sig i hyllorna som ett otäckt virus och jag tycker att man, som konsument verkligen ska fråga sig vad det är som gör att Coop är billigare än t.ex Wernersons för jag blir allt mer övertygad om att jag får det jag betalar för. Jag betalar hellre mer för att få - i det här fallet - fett och smak. Jag glömmer inte när jag jämförde makrill i tomatsås där det visade sig att Coops innehöll mer vatten och socker. Igår på Coop Forum, så fanns inte ett enda paket av Twinings Earl Grey vilket jag tolkade som att det var tillfälligt slut, det har hänt förr, men när jag var på Konsum idag för att köpa just TEG, så såg jag att det i stället fanns X-tras Earl Grey!!! Inte det minsta utrymme för min absoluta te-favorit!!! Jag är grymt besviken, på gränsen till upprörd.     I morgon ska jag gå till Hemköp och köpa Wernersons Gräddost och Twinings Earl Grey.


Fridens.




  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards