Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Handlar det om att bräcka varandra?

Av Ewa - 26 maj 2011 14:58

"Jag har cancer."

"Jag har överlevt cancern. Följ med på min resa!"

"Jag är förälder till en anorektisk dotter."

"Jag har 3 värstingdiagnoser. Läs och kommentera!"

"Läs om mitt liv med ångest och depressioner!"

"Jag är i FAS 3, har adhd och fibromyalgi. Följ min kamp!"

Osv.....


Det är så jag tycker att det ser ut i Bloggplatsens Rampljus numera. Det handlar inte om att göra reklam för sin blog, det handlar om att bräcka alla andra med sitt eget elände. Jag blir smått äcklad av den desperata stämningen. Det är klart att det är roligt att ha läsare och det är extra kul om läsarna är många, men om man lockar läsare med hjälp av olika sorters elände, så sänker man sig till samma nivå som kvällspressen och skvallerblaskorna. Jag har bloggat i 4 år och har sällan fler läsare än 50 per dag. Det har hänt att jag har haft nästan 200 de gånger jag har länkat till en artikel i DN, men det är inte så många som kommenterar. Jag trivs med min stadiga bunt läsare för jag antar att de läser för att de tycker om det jag skriver och jag har lyckats fånga de läsarna innan Rampljuset fanns och utan att fläka ut mitt privata elände till allas beskådan, men så har jag ju ingen som helst tävlingsinstinkt heller. 


Fridens.

 
 
Åsa

Åsa

26 maj 2011 19:30

Usch va trist!=( Måste nästan kolla in rampljuset, var ett tag sen nu när jag bloggar på annat ställe.;)

Kram

http://www.poppikock.blogspot.com

Ewa

26 maj 2011 20:07

Gör det, så får du se vad jag menar.

 
Nannis

Nannis

27 maj 2011 08:23

Kollar aldrig några rampljus, men det verkar vara mycket tragiskt som hänt dom som är där.. å ja.. man får verkligen känslan av att de ska bräcka varann i vem som haft det värst. Knasigt.

http://nannis.blogg.se

 
Annie

Annie

27 maj 2011 22:48

Jag har lite tunnelseende så jag ser bara det som jag vill se. Tex. DIN blogg, som jag läser i stort sett varje dag och har så gjort de tre senaste åren. Jag tycker om det jag läser här, och jag tycker om dej. Det är därför jag läser.
Rampljuset... är det det där som flimrar förbi när jag ska logga in?

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Ewa

28 maj 2011 12:33

Ja, det är det som flimrar förbi när du loggar in och som jag stänger ned så fort det bara går.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards