Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Ewa - 26 mars 2011 17:28

Jag hade bett Pär väcka mig vid 9. Jag ville inte sova för länge eftersom det var städning på schemat. Han väckte mig vid 9, men fy bubblan vad trött jag var! Jag hasade iväg till toaletten och sedan gick jag och lade mig igen och halvsov en timme till. Efter frukosten drog städningen igång. Motvilligt och små-trögt. Det kändes i alla fall skönt att soffan redan var städad och ombytt. Pär och Elin donade på övervåningen; rensning av skräp och en tur till återvinningen. Klockan 15 var jag färdig och då hade jag haft en lunchpaus på en dryg timme. En välbehövlig dusch efter det.


Kom ihåg att ställa fram klockan 1 timme! Jag ställde om diverse klockor medan jag städade och jag talade om för Pär när jag ställde om köksklockan och han svarade "Ok!". Sedan glömde han bort det. Till middag hade vi en stek som lagades i ugnen i en dryg timme. När köksklockan visade 16 (men bara var 15), så hade han redan börjat med middagen. "Jag tyckte väl att eftermiddagen försvann väl fort!" var hans kommentar när det gick upp för honom att han var ute 1 timme för tidigt. Sedan var det, naturligtvis, mitt fel.    


Vi kommer inte att släcka ner för "Earth hour" den här gången heller. Jag väljer att släcka ner mer konsekvent och regelbundet i vardagen. Numera anordnas jippon/fester som man kan delta i i samband med nedsläckningen. *fnys*


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards