Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Ewa - 16 mars 2011 15:14

Promenad. 75 minuter i riktigt bra tempo! Vansinnigt soligt och rikligt med barmark. Jag har verkligen saknat den tillfredsställelse som kommer av fysisk träning! Aj lajk it!    


Posten. Sparar genom att lägga ned postkontor och postombud. Omorganiserar så att personalen blir sjuk. Postutdelningen går inte att lita på. Mitt i allt detta, så höjs portot från 5.50 till 6 pix!! Hutlöst! (Det är möjligt att mitt världsfrånvända jag har missat att denna höjning har skett för länge sedan, men det spelar egentligen ingen roll.)


Politiker. Jag såg en bild av Carl Bildt och han är vad jag kallar för yrkespolitiker dvs han har inte varit tvungen att försörja sig genom att ha ett vanligt arbete med begränsad ledighet och sjukvillkor. Den sortens politiker borde avskaffas! Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen: de borde inte få sitta längre än en mandatperiod. Sedan ska de ut i det verkliga yrkeslivet med allt vad det innebär innan de kan sätta sig ned och skriva ihop helt vansinniga regler om hur sjuka människor ska behandlas!


Polygami. Jag har sett första säsongen av "Big love". Någon som känner till den? Bill har 3 fruar, men är lagligt gift med endast den första av de 3. Polygami är olagligt i USA och även här i Sverige. Jag undrar varför? Egentligen. Under förutsättning att man ingår i det polygamiska äktenskapet av fri vilja och med öppna ögon, så vad är problemet? Bland fördomarna finns att fruarna förslavas och förtrycks, men så vida det inte kan bevisas vara en norm, så tycker jag att det borde vara lagligt. Människor är så himla rädda för det som avviker och de är alltför snara till att döma. Isch! I serien finns det naturligtvis de som kommer underfund med att Bill har en fru för mycket och sätter sig i sinnet att avslöja dem. Varför? Vad tusan rör det någon hur någon annan lever sitt liv, så länge ingen utomstående blir skadad??! Posten är på ingång och där finns bl.a andra säsongen av just "Big love"!


Nu ska jag diska.


Fridens.    



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards