Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Galet varmt

Av Ewa - 14 augusti 2010 16:11

Jag blev riktigt besviken när det visade sig komma ännu en värmebölja. Nu vill jag ha svalare och hög och klar luft; jag är så trött på det här klibbet! Idag har vi +28  -  galet varmt! Elin och jag åkte in till Stockholm en kortis i ett försök att pigga upp oss, men jag vet inte om det lyckades. Värmen hade den fördelen att det inte var så mycket folk trots att det var lördag och Taco-baren var tom. På väg hem, den sista biten upp från stationen, så fick både Elin och jag nästan värme-panik; täckta av en svett-hinna och luften var helt stillastående.


Pär som är ett mindre data-géni (i alla fall jämfört med mig som helt rudis bortsett från det mest grundläggande) har lyckats lösa mitt sparande-problem när det gäller bloggen. Med hjälp av hans Pyton-programmering, så kan jag snart spara allt som jag har skrivit under 3 års tid inklusive kommentarer och bilder. Det känns inte bra att allt som jag har skrivit riskerar att försvinna ut i cyber-rymden utan att lämna en endaste liten bokstav efter sig, men lösningen är under utveckling och när han vet att det fungerar som det ska, så kan han erbjuda den tjänsten till intresserade via sin hemsida som finns bland mina länkar ("Min gubbes egen sida"). Margus var listig nog att skriva ut sina inlägg redan från början, men det blir en massa papper. Om jag hade vetat hur mycket bloggandet skulle komma att ge mig, så hade jag kanske oxå gjort det! Heja, Pär!    


Jag kommer inte att läsa färdigt "Hundraåringen....". Jag är inte säker på varför den inte höll hela vägen. Kanske är det tonen och jargongen, som är himla trevlig jämfört med mycket annat som jag läser, som inte riktigt räcker för en så pass gedigen historia. Det jag gillade bäst med boken var likheterna med "Forrest Gump": en vanlig människa som bara råkar hamna i situationer som sedan visar sig bli historiska. I stället ska jag läsa "Oscar Waos korta förunderliga liv" som har stått i hyllan i några månader. Idag köpte jag 2 böcker till mig och 2 till Elin hos Pocket Shop och fick det stora nöjet att bära hem en kasse med nya, olästa böcker! "Toffs bok" av Kalle Dixelius och "Den sista konkubinen" av Lesley Downer.    


Fridens.



 
 
Pär

Pär

14 augusti 2010 20:46

Då jag jobbar hela dagarna med systemarkitektur, datastrukturer, programmering etc och dessutom är passionerad hobbyprogrammerare så har det väl fastnat ett och annat under årens lopp...

http://sundback.dyndns.org

 
Budda

Budda

14 augusti 2010 22:43

Hej, har du läst del 4 av ´Twillight´Ewa? Eller del 4 i serien.

http://www.budda.bloggplatsen.se

Ewa

14 augusti 2010 23:46

Budda: knappt halva. Den var inge' bra, men Elin tyckte att den nästan var den bästa delen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards