Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Det går upp och det går ned

Av Ewa - 13 augusti 2010 16:13

Sent igår kväll, vid 22, satt jag i köket vid datorn när ångesten grep tag i mig. Den uttryckte sig i form av rastlöshet och kraftig irritation. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag tog faktiskt inte fler droppar. Att sätta sig i soffhörnet och läsa "Hundraåringen" var inget alternativ; jag behövde något att försjunka i, men som ändå inte krävde koncentration. Jag hade ett data-spel som jag hade fastnat i och trots små-besvär av tummarna, så startade jag det i alla fall och det lyckades. Jag försjönk i det, ångesten lättade och jag blev sittande till klockan 2 och jag tog mig vidare i spelet.


Det var pest & pina att vakna och jag hade drömt så himla konstigt. När jag fått i mig youghurt och mediciner, så klädde jag på mig och gick en sväng. Värmen är tillbaka och det var +25 när jag kom iväg strax efter 11 med en kyld vattenflaska i ryggan. Det var på gränsen till för varmt, men mitt tempo var inte högt. Det kändes bra att göra något fysiskt. Medan Elin och jag åt lunch, så kände jag att jag började må bättre. En dusch gjorde inte saken sämre och för att mota ångest-Olle i grind, så tog jag fler Theralen-droppar än igår.


Det är inge' kul att va' jag nu......    


O-fridens.

 
 
Budda

Budda

13 augusti 2010 17:00

Jag skulle kunna ta 4 - 5 av timmarna.
Kram,Tina

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Viktoria

Viktoria

13 augusti 2010 20:10

Jag skulle önska att människor som sade "ryck upp dig" eller "jag är så deppig" läste din blogg!

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Jag själv

Jag själv

13 augusti 2010 21:27

Tack, Viktoria! :-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Gröngöling

Gröngöling

14 augusti 2010 08:36

Jobbigt, jobbigt! Att det ska vara jobbigt bara att klara sig igenom dagen, och att det är fk som gör att du mår dåligt (att din sjukdom som de utreder om blir jobbigare), det är för dj-gt. Hoppas din läkare tar med det här, hur du mår nu under den här pressen.
Många tröstekramar, finns här och bryr mig.

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Budda

14 augusti 2010 13:08

Ser en repris av Uppdrag granskning. Om Fk. Är gråtfärdig. Tänker pådig. Tänker på när jag själv skall vara sjukskriven snart, tänk om inte Fk ´godkänner´? Såg Reinfeldts mörka ögon på tv. Jag röstade varken blått eller rött förra gången. Han såg arg ut. Är inte insatt i politik, förlåt Fredrik, skall inte säga elakt om F. Blir matt.

Folk blir desperata, inte konstigt.

 
Xecute

Xecute

14 augusti 2010 14:01

:-(
hoppas idag blir en bra dag!
och håller med Viktoria angående alla käcka kommentarer till depressions/ångestdrabbade.
Kämpar själv med depression just nu. Suck.

http://xecute.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards