Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Ewa - 25 juni 2010 15:38

Elin och jag gick till Konsum för att stödhandla. Varmt. +24. Nere vid stationen mötte vi en Hund och hennes Matte; jag brukar se det här paret när jag promenerar. Hunden höll sig i skuggan och gick långsamt med hängande tunga. Eftersom jag hade fått ögonkontakt med Matte, så satte jag mig genast på huk för att få kontakt med Hunden. Svansen viftade slött när hon kom framlunkande och tog glatt emot mina ömhetsbetygelser. Sedan satte hon framtassarna på mina knän och gav mig flera pussar! Lycka! Raka spåret till 7:e himlen och en överdos av endorfiner!    Den finaste komplimangen jag kan få över huvud taget är från en hundägare som säger att deras hund alltid känner när någon tycker om hundar och hunden ifråga mer än gärna vill hälsa på mig. Det var dagens höjdpunkt för mig!    


Den här veckan har det funnits endast tyska jordgubbar i vår Konsum-butik. Igår fanns det inte en enda gubbe, svensk eller tysk. Idag fanns det gott om svenska jordgubbar för det otroliga priset av 109 kr/kg! Jag köpte en ask (ca 60 pix) eftersom jordgubbar och vispad grädde är gott och mer LKHF än Pärs rabarberpaj. Det var en mindre folksamling runt jordgubbarna och de förfasade sig över det hutlösa priset. En av damerna tyckte att man skulle protestera mot priset genom att inte köpa. "Hon är en idiot!" mumlade jag till Elin. "Det gäller att protestera på rätt sätt. Om man vill protestera så ska man göra det genom att inte köpa de tyska jordgubbarna och på så sätt gynna våra svenska odlare!" Att priset på de röda gubbarna är så högt beror på för stor efterfrågan och det finns ingen rimlighet i protestera mot det. Världen är full av nötter!


Fridens.



Av Ewa - 25 juni 2010 12:08

En positiv nyhet så här till midsommarhelgen: tre tigerungar föddes i Kolmårdens djurpark! Oooo, jag vill gosa!!


Fridens.


Här är en av dem! Bilden lånad från DN.se.

  

 

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards