Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Ewa - 5 maj 2010 13:01

"Anoter one bites the dust" med Queen från 1980. Den är bara 30 år.   

Bra att gå till!


Fridens.   



Av Ewa - 5 maj 2010 12:54

Promenerade 60 minuter.

Ganska hostigt, men skönt.


Fridens.   

Av Ewa - 5 maj 2010 12:43

Utanför Konsum igår eftermiddag.

Pär och jag skulle veckohandla. Pär kom dit först och var inne i affären när jag kom. Utanför affären vankade två sjaltäckta kvinnor omkring. Båda hade skrivplattor fastklämda under armen.

"Vad vill de nu att jag ska skriva på?" var min första tanke.

Ingen av de närmade sig mig vilket gjorde mig både lättad och förvånad. Så är efteråt har jag mina aningar om att jag såg ganska bister ut eftersom allt var skit. Pär frågade mig om de hade kommit fram till mig. När jag svarade nej, så blev han lite förvånad. De hade i alla fall haffat honom och bett om bidrag. Kvinnorna kom från Iran och behövde pengar till de advokater som skulle hjälpa oskyldigt inspärrade. Pär hade erbjudit sina 40 kr, men då hade de svarat att de ville ha 300 - 1000 kr. När Pär sa att han inte hade mer, så svarade de att han ju kunde ta ut från bankomaten. Fy, f-n vad fräckt!! Pär sa att om han hade haft pengar på kontot, så hade han nog tagit ut och gett dem det, men då surnade jag till för jag tycker att vi, vår familj kommer först och att vi har tillräckligt med djävelskap nu för att slippa få dåligt samvete över oskyldiga fångar på andra sidan klotet!


O-fridens.

Av Ewa - 5 maj 2010 10:35

  


Svart humor som ligger obekvämt nära sanningen.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards