Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Ewa - 5 februari 2010 21:12

Det går inte att göra verb av vilka ord som helst! Jag både hör och läser att folk använder uttrycket "reklamera" i positiva sammanhang. "Jag vill reklamera en bra film." Att reklamera något är det samma som att anmäla något, klaga på något, påpeka fel osv. Det är INTE samma sak som att GÖRA reklam för något som är positivt. Det är när jag läser och hör den här sortens språkliga misstag som jag verkligen oroas över att vårt svenska språk trycks undan pga engelskans negativa inflytande. SKÄRPNING!    


O-fridens.

Av Ewa - 5 februari 2010 21:08

Mitt medlemskap i SATS.

Dagens träningspass.

Jag har ÄNTLIGEN kommit igång med styrketräningen igen.

Smyckena från Pilgrim.

Det har inte snöat idag.


Fridens.

  


Av Ewa - 5 februari 2010 13:30

Ett riktigt BRA pass hos SATS! Skön styrketräning och 5 minuter på cross-trainern och den här gången fick jag med armarn oxå vilket gjorde att det blev mycket lättare och jag kände att det finns gott om utrymme att öka på.


När jag kom hem öppnade jag paketet med veckans belöning. Smycken från Pilgrim som jag beställde från Jewel. En ring och ett par örhängen från Pilgrims serie Urban Culture.

    

Jag föll pladask för Pilgrims smycken när de dök upp i Sverige första gången och har samlat på mig en hel del. Numera köper jag endast märket Pilgrim (och det är Jewel som har det största utbudet) och så från Kristallrummet. 


Jag har en hemsk mensvärk, men annars är det bara bra!   


Fridens.


PS. Det verkar som dusch-spöket på SATS har fått frid.   

Av Ewa - 5 februari 2010 08:02

....nä, det är ingen vanlig dag för det är Elsas fö'lsedag. Hurra, hurra, hurra!"

Grattis på 1-årsdagen världens lugnaste rex som ääääälskar kligröt.


Fridens.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards