Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

En liten reflektion

Av Ewa - 27 augusti 2009 10:29

När jag var hos frissan i tisdags, så kom vi in på hårvax. Förra gången bytte jag från "D:fi" till "Matrix". På locket till Matrix-burken står det "For men". Rosie tycker att det är så fånigt eftersom det ju egentligen syftar på att vaxet fungerar bra på riktigt kort hår. "Är det tillverkat i USA?" frågade jag. Hon tittade och burkens informativa text och sa att det är det. "Ja, men det förklarar saken" sa jag. "Det finns inga tjejer med kort hår där." Kolla in vilken amerikansk film eller serie som helst - det är långa hårmanar så långt ögat når. Möjligen att det är axellångt, men ytterst sällan riktigt kort. Jag undrar varför? Är kort hår inte tillräckligt feminint?


Fridens.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

27 augusti 2009 10:44

Jag tror att de ser kort hår som o-feminint. Kvinnor har ju "alltid" högklackat också, och är sminkade. Annars är man kanske inte riktig kvinna. Man kan bara konstatera att det är annorlunda där än här. Diplomatiskt va?
Kram och grattis till ny dator, det är ju härligt!

http://grongoling.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

27 augusti 2009 12:33

På den skola jag gick i USA, där det nästan bara fanns afroamerikaner, hade många tjejer kort hår. Både i korta frisyrer och även jämnrakat kort. Dock var det lite lustigt i den lokala mataffären där hårvårdsprodukterna var uppdelade i "afro" och "platt".

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Tina igen

Tina igen

27 augusti 2009 18:01

Hej Ewa!Jag skulle gärna ha kort frissyr om jag inte var så stor. Jag gillar kort hår, finns visst feminina, fräcka korta tjej/kvinnofrissyrer. Stavar jag rätt :)Lätt att styla och färga.Se jamie Lee Curtis. Hur kort som helst och hur snygg som helst.
man kan ju ha framträdande smink eller örhängen så blir det ´mer´feminint, om man nu gillar smink och smycken.

Kul du är glad för din fina dator. :)

http://www.suntliv.bloggagratis.se

 
Tina igen

Tina igen

27 augusti 2009 18:03

Föresten så använder många i USA ´fejk´.Tuttar, naglar, hår, ögonfransar...
här hemma i Sverige också.:
:-0

http://www.suntliv.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

29 augusti 2009 16:00

Det finns hårvax som är uppdelat för män och kvinnor i Sverige också. Det kanske beror på hårvaxets doft? Det är den ende anledningen jag kan tänka mig som skiljer de olika sorterna åt. Långt hår tröttnade jag på då jag fyllde 30 och klippte mig för första gången i mitt liv. Då var mitt hår ner till knävecken. Efter det har jag kort-kort hår som jag känner mig lika kvinnlig i som med det långa tunga håret som gav mig problem med värk i nacken.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards