Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Tala inte om för mig.........

Av Ewa - 14 augusti 2009 12:10

.....att "....det inte kan fortsätta så här"   eller att   "....Elin dras med..."  och att JAG på så sätt blir ansvarig för att även hon bara sitter hela dagarna och inte gör någonting. Det är inte rättvist! Jag mår tillräckligt dåligt av att familjen behöver dras med mig när jag egentligen bara vill komma bort från allt. 



 
 
Elin

Elin

14 augusti 2009 12:28

Det där är skitsnack. Jag dras inte med, jag vill sitta med dig. Jag vet hur det kan vara. Snart börjar jag skolan igen och kommer inte ha lika mycket tid till att sitta och titta på film med dig, så jag VILL göra det nu. Igår ville jag shoppa, då shoppade jag. Eller hur? Ingenting är ditt fel.

Puss&Kram, världens bästa mamma.

http://skissat.bloggagratis.se

 
Gröngöling

Gröngöling

14 augusti 2009 13:08

Det blir sten på börda.
Du behöver en egen plats, mentalt sett, där du får vara. Utan krav. Då kan du återhämta dig. När man sedan mår bra, då är man automatiskt ett stöd för andra. Men när man inte mår bra så behöver tyngden på axlarna lättas. Detta är bara vad jag har upplevt själv och som funkar på mig.
Kramar. Jag tänker på dig och hela familjen.

http://grongoling.bloggagratis.se

 
Tina som saknar dig

Tina som saknar dig

14 augusti 2009 14:25

Hej, jag säger inte mycket för jag förstod nog inte riktigt vad som ´hände´ men jag tittar in till dig ofta nu när jag är sjukskriven. Jag är inte längre bort än en dator.



http://www.suntliv.bloggagratis.se

 
Nannis

Nannis

14 augusti 2009 15:19

*kramar om* Nej, det är inte rättvist... Och det blir knappast bättre om du ska ha dåligt samvete för att du mår dåligt, snacka om dubbla bördor i så fall.

Klart att Elin behöver sin mamma och blir påverkad om du mår dålig. Men hon är stor nog (och enligt min tolkning av att följt din blogg både klok och smart nog oxå) att göra sina egna beslut nu.. och ta ansvar själv. Ni är tre kapabla individer i famljen Ewa, glöm inte det. *kram igen*

http://nannis.blogg.se

 
Annie

Annie

14 augusti 2009 20:21

Vet du om att du har en dotter av guld? Hon är såååå härlig när hon skriver ett inlägg som ovan till dej.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards