Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Ansiktsmask

Av Ewa - 9 augusti 2009 17:01

Min hy är normal, men har blivit känslig med åren mycket pga psoriasis som gör att vissa små partier är torrare än andra. Jag använder inte smink över huvud taget och den enda egentliga rengöring jag kör regelbundet är scrub (med aloe vera från Body Shop) och ansiktsmask (en gång i veckan vardera).


Jag vill göra reklam för Body Shops ansiktsmask med honung och vete. Jag stryker på ett inte-för-tunt-inte-för-tjockt lager utom på huden runt ögonen. Det får sitta på i 10 minuter. Det här är en mask som inte torkar eftersom det är meningen att vetekornen ska fungera som en peeling. När 10 minuter har gått masserar jag ansiktet med cirkelrörelser och sedan sköljer jag med ljummet vatten. Avsluta med ansiktsvatten.


Vetekornen skrubbar och rengör medan honungen tillför fukt. Hyn känns alltid baby-len efteråt och blir rosig och fin. Den är suverän! Dyr, men dryg. Prova!


Fridens.

 
 
Tina igen

Tina igen

9 augusti 2009 20:03

Hej Ewa, vad bra med tips och att du hittat produkter som är snälla mot din hud.

Hoppas lilla Lotta piggar på sig. Jag håller tummen.

Tankar från T.

http://www.suntliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards