Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Ha-begär

Av Ewa - 6 juli 2009 12:45

I det stora hela anser jag mig inte vara pryltokig. På senare år har jag drabbats av allt tätare rensningsattacker. Jag ångrar SÄLLAN att jag gör mig av med saker (om jag inte har använt en sak/ett plagg under det senaste året, så åker det ut), men jag kan ibland ångra saker jag har köpt.....


För 2 år sedan när jag åt Cipralex tillsammans med de vanliga Zoloft, så fick jag ett sug efter att äta, äta, äta. Ett sug som var så starkt att jag kände det som om jag inte hade kontroll över det. Läskigt faktiskt! Jag kunde fortsätta äta fast jag var så mätt att jag hade ont i magen och jag minns att jag en gång stod vid hyllan med knäckebröd och DREGLADE! Jösses! Jag slutade med Cipralex ganska snart efter det och suget försvann.


Ibland drabbas jag av ett ha-begär för vissa saker liknande suget efter att äta. Det kan vara de mest skilda saker: bilar från 40- och 50-talet, tunga motorcyklar, en hund, läckra burkar, förvaringssystem, porslin, pennor mm. Jag känner sällan så för kläder eller skor, men - oj,oj,oj - så ofta jag känner det när det gäller väskor!! Pär kan vittna om det. *rodnar* Det var en kort period, min ryggsäcksperiod som jag var härligt befriad från suget att köpa nya väskor. Den perioden är över för länge sedan och jag har börjat tycka om vanliga handväskor igen. Till mitt försvar, om ett sådant behövs, så har jag alltid haft väldigt specifika krav på väskor och det handlar i första hand om att de ska rymma visst mycket (jag köper aldrig en väska bara för att den är läcker). Jag har en STOR plånbok (samma sort som busschaufförer och konduktörer brukar ha) som - tyvärr - sällan innehåller kontanter i proportionerlig mängd där jag får in alla kort, sedlar (när sådana finns), mynt, SL-remsor och kuponger. Förutom plånisen vill jag gärna få i min lilla necessär där jag alltid har plåster, Ipren, nagelsax och ett yttepytte sykit. Min almanacka, min mobil och alltid, ALLTID en bok. Jag åker ingenstans utan en bok! I detta nu har jag precis tillfredsställt ha-begäret efter en väska som jag hittade här och som jag har kikat på i flera månader (se bilden). Oililys väskor är dyrare, men man får vad man betalar för och personligen har jag inte sett någon annan som har en så'n väska. Nu dreglar jag igen! *torkar av mig med en pappersnäsduk*  Väskan borde anlända redan denna vecka!


Fridens.




 
 
T igen

T igen

7 juli 2009 01:45

Bluebox? Trevlig sida, bra service.
Snygg väska.

Tack f inlägget. Kollade på Gilotti, rys.....

http://engeltina-engel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards