Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Ewa - 23 juni 2009 20:16

Det försvunna kilot.

Promenaden.

Inga problem med Den Långa Sega Backen.

"Kennedys hjärna" är bra; som att få en ny CD-bok.


Fridens.

Av Ewa - 23 juni 2009 15:38

"You live, you learn

You love, you burn

You win, you lose

Becoming you...."


Ur "Longing for lullabies" med Kleerup och Titiyo.

Av Ewa - 23 juni 2009 15:18

+23 grader och det är dessutom nästan stilla ute. Varmt. Det blir nog till att premiär-äta middag på balkongen.


Det bidde en promenad på 75 minuter. Jag fick knata på ganska länge innan det lossnade, men jag klarade Den Långa Sega Backen utan några som helst problem sporrad av det försvunna kilot. Lite törstig bara pga värmen.


När jag kom hem fick jag hjälpa Elin att vaxa benen för allra första gången. Hon har införskaffat en vax-roller (som värmdes i mikron) och remsor från Body Shop. Jag fick det stora nöjet att rycka bort remsorna. Moahahahahaa!! Hon sa att det inte gjorde så ont som hon hade föreställt sig och hon skrek ingenting. Det var klibbigt. Jag sa att i värsta fall så klibbar vi ihop och det blir Pär som får ta isär oss när han kommer hem från arbetet. ;-)


För ett bra tag sedan köpte jag "Kennedys hjärna" av Henning Mankell med Helena Bergström som uppläsare, men jag blev så himla besviken över att hon var en så dålig uppläsare att jag bara lyssnade på den första CD:n. Nu är jag en aning desperat eftersom jag FAKTISKT INTE har lust att lyssna på Harry Potter igen och jag redan har plöjt igenom mina andra favoriter, så jag bestämde mig för att ge "Kennedys hjärna" en andra chans. Den här gången var jag beredd på Helena Bergströms entoniga uppläsning och kunde koncentrera mig på själva handlingen i boken och den är riktigt bra! Jag är inne på CD 2 av 11.


I morgon ska jag till Rosie och klippa av håret igen och det är ju en tajming utan motstycke med tanke på värmeböljan! När jag kommer hem har Elin nog tagit tåget till Södertälje Hamn där Pär möter henne för fortsatt färd till Öland. Pär kommer hem igen på söndag, men Elin blir där i ungefär 3 veckor och jag hoppas verkligen att vädret håller i sig medan hon är där! Eftersom huset är så litet, så är man obehagligt beroende av att det är bra väder. :-P


Fridens.


Darins låt "Runaway" drog igång endorfinerna medan jag promenerade.

Av Ewa - 23 juni 2009 09:20

Jag vägde mig, mot bättre vetande, för några veckor sedan och fick ett chockerande tresiffrigt tal på displayen: 100.1 kg. Jag var som bedövad efteråt. Fy f-n!


Jag vägde mig nu på morgonen med anledning av att det känns som om något händer i kroppen; jag känner mig lättare. Displayen visade en siffra och ett kilo mindre: 99.1


Jag börjar tro att det kan fungera!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards