Direktlänk till inlägg 30 juni 2007

Lördag

Av Ewa - 30 juni 2007 16:31

När jag kom ned till stationen strax efter halv tio, så var det nästan öde. En enda person förutom jag själv. Jag tänkte att det nog är så här på lördagsmorgnar innan alla affärer öppnar. Därför blev jag förvånad när vi kom till Tumba och det vällde in folk och ett par stopp senare, så var det fullt. Det är sommar-tidtabellen som spökar.


Hos Klippoteket var det oxå mer folk än vanligt. Monica, som klippte mig den här gången, är en dam i 50-55-årsåldern och hon gick inte till väga på riktigt samma sätt som de andra har gjort. Hon började med att tunna ut håret en hel del och sedan var det mer på måfå och jag var lite orolig över slutresultatet, men det blev SÅ BRA! Den här klippningen håller över sommaren! Nu när jag har facit i hand, så förstår jag att det var själva uttunningen som den förra frisören missade. Mitt hår väger inte mycket i vanliga fall, men ändå känns det mycket lättare nu - det är så skönt!!


Sedan åkte jag tillbaka till T-centralen och gick in på Åhléns för att köpa en födelsedagspresent till min svägerska (Elins kusiners mamma). Jag vet inte om hon brukar läsa min blog och jag törs inte chansa, så jag skriver inte vad det blev. "Pilgrim" är ett danskt smycke-märke som jag är väldigt svag för och jag har en hel del av deras juveler. Idag köpte jag ett armband med emaljerade blommor och små medaljonger - ljuvligt. På Indiska hittade jag de diskhanddukar som jag har letat efter länge; jag köpte tre stycken för ett par år sedan som är av suverän kvalitét och som jag har använt och använt och använt och använt..... De ser risiga ut, men idag hittade jag fyra nya med ränder i starka och klara färger. På Body Shopen köpte honungs-balsam och förnyade mitt medlemskap i "Body & Mind". Jag hade lovat att köpa apelsin-kaffe åt Pär, så det fick bli en vända till Hötorgs-hallen oxå. Det måste ju vara det ställe i Stockholm där det luktar absolut godast - jag blir alltid hungrig när jag kommer dit! Jag köpte två hekto mango-papaya-te oxå som jag ska prova ikväll.


Medan jag var borta, så hade Pär och Elin spa-dag med grisarna vilket innebär att alla får alla klor klippta och sedan får de bada. Den här gången blev de tydligen fotograferade oxå. Pär har monterat isär Elins loftsäng och vi ska försöka få den såld. Elin ska ÄNTLIGEN (tycker hon) få en ny och "vaaaanlig" säng dvs en resårmadrass med bäddmadrass och på fyra sängben.

Hennes rum ser onekligen större ut utan loftsängen.


Nu ska jag göra, inte laga middag: två sorters sallad med parmaskinka, körsbärstomater och feta-ost. Inte dumt!


Slut för idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards