Direktlänk till inlägg 24 maj 2007

Torsdag: vilodag

Av Ewa - 24 maj 2007 21:11

I ungefär en månad nu har jag tagit mina ångest-droppar klockan 16 dvs tidigare än förut för att bli trött tidigare. Jag går och lägger mig 22 och läser i en timme och sedan somnar jag utan problem. Det här innebär oxå att jag faktiskt har sovit färdigt vid 7-7.30 och det passar ju väldigt bra de dagar jag måste upp och iväg, t.ex till SATS. En dag som idag, däremot, när jag har varit trött och har samma spänningsvärk i huvudet sedan i tisdags, då skulle det ha varit skönt att kunna sova ett par timmar till.....Det blev en vilodag och nu, när det närmar sig läggdax, så är huvudvärken borta.


Pär är borta på något jippo med arbetet och kommer inte hem förrän på lördag eftermiddag. Jag saknar honom. Så'na här gånger brukar Elin sova i hans säng i stället för i sin egen och det tänker hon göra nu oxå. Trots att hon är så liten i kroppen, så är hon en baddare på att snarka......


Boktips: Allt för min syster av J Picoult som jag läser just nu.

Anna är 13 år och stämmer sina föräldrar då hon inte längre vill tas för given som donator åt sin leukemi-sjuka äldre syster. Den är bra! Jag läste nyligen Försvinnanden av samma författare där det handlar om bortträngda minnen.

Jag är inne i en bokslukarperiod och har läst 6 böcker på raken.


Svart stig av Åsa Larsson (jag är född i Kiruna, jag med!)

Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson


Natti, natti.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards