Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Ewa - 4 juni 2014 20:50

Idag var det den sista chatten i författarkursen. 

Vem ska ge mig uppgifter nu då?

Är det meningen att jag ska klara mig helt själv??

Det är 3 månader till fortsättningskursen startar förutsatt att jag får plats och tills dess gäller det att hålla igång skrivandet på alla sätt som tänkas kan!


Vi chattade om att avsluta en roman, hur man knyter ihop alla trådar och får till ett bra slut. 

"Jag har ju inte ens en inledning!" protesterade jag för det har jag ju inte. 

Så skrev Jorun så här:


"Du börjar lite annorlunda än många andra författare jag har träffat på ... du har hunnit en god bit på vägen med hantverket och kommer att vara redo när du väl får en idé. De flesta har idéer men behöver jobba massor med hantverket."

 

Vad glad jag blev!

Jag väljer att ta det som ett slutbetyg på kursen trots att den är betygsfri och eftersom jag är så pass gammal att jag gick i skolan när betygen utgjordes av siffror blir det en klar 5:a. Nu ska jag malla mig ett tag och sedan ska jag skriva hela jäkla sommaren!

  



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards