Direktlänk till inlägg 6 juni 2013

Jag vet inte......

Av Ewa - 6 juni 2013 15:24

......om jag faktiskt tycker att dagens träningsvärk är så himla trevlig. Det beror kanske på att den toppas av huvvevärk och onda armbågar. Jag är trött oxå efter en obegripligt dålig natt när jag somnade före midnatt, men sedan vaknade vid 3, vid 5 (toalettbesök och ett irriterande billarm som tammetusan inte lade av!), vid 7, vid 8 och när jag vaknade igen vid 9, så insåg jag att det var färdigsovet.


Det är 22 plusgrader, galet blå himmel, gräset lyser smaragdgrönt, träden är lummiga och syrénen doftar - nationaldagen är som hämtad ur en reklambroschyr för svensk försommar. Det är praktfullt! Jag var till Konsum och lastade skinnryggan full med youghurt, mjölk, ost och annat tungt samt en kasse med lättare varor som te, mikrorätter och Japp (som är min senaste fixering). Jag kör reltativt kost-fritt nu vilket gör att det plötsligt finns massor av mat (läs: färdigrätter) att välja på nu när kocken mullar runt på alvaret och jag, i vanlig ordning, inte vill laga mat.


Nu har jag tagit den ökade Sertralin-dosen i en dryg vecka och jag tror - under över alla under - att den har effekt! Jag mår äntligen, äntligen bättre. Jag har fått ett rep nedkastat för att dra mig upp ur den kvicksandslika dyn som jag har befunnit mig i. Det går lite i taget och jag har ännu inte fast mark under fötterna, men plötsligt finns det hopp. Det är väl inte omöjligt att det är en kombination av medicin och samtalskontakt som ju är den mest effektiva kombinationen för att ta sig ur en depression.


  


 
 
Pär

Pär

6 juni 2013 17:39

Härligt att medicinen verkar hjälpa. Min diet idag var frystorkad lammgryta. Godare än det låter!

http://www.sundback.cpm/wp

Ewa

6 juni 2013 20:33

Nu blir jag kanske trevligare att vara med...

 
Nannis

Nannis

7 juni 2013 20:38

Vad roligt att läsa att du mår bättre och bättre! :)
kram på dig!

http://nannis.blogg.se

Ewa

7 juni 2013 21:26

Kram tebax!

 
margus

margus

7 juni 2013 20:45

Så roligt att medicinen tycks verka. Det önskar jag dig verkligen. Kanske kan du få en liten kick livslust till slut. Försommaren är bedövande vacker och vi har tur med vädret stora delar av landet. Svårt att inte ryckas hän då;-)

http://margus.bloggplatsen.se

Ewa

7 juni 2013 21:26

Livsledan är jag leds på.

 
Gröngöling

Gröngöling

8 juni 2013 19:46

Så roligt att du mår bättre!
Om man vårdar både kroppen och själen så blir det nog bäst, tror jag med.

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

8 juni 2013 20:10

Det är lätt att kroppen får ta smällen när själen mår dåligt för då orkar i alla fall inte jag koncentera mig på ätandet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards