Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Rusch i solsken

Av Ewa - 4 april 2012 16:45

Mobillarmet var satt på klockan 6 och när trudelutten började, så vaknade jag direkt och tänkte"Ja, just det - skruttisarna ska ha frukost!". Det var inga problem att stiga upp och fixa grönsakerna för att sedan få somna om igen. Förra gången jag hade frukosttjänstgöring (när Pär och Elin var på Öland), så var marsvinen väldigt frågande och undrade vad 17 jag gjorde i köket så tidigt. Det var den första morgonen. Den andra morgonen, så var de först lika frågande, men när jag började skära grönsakerna, så drog igång sitt hunger-tjoande, gallerbitande och omkringrusande. Den tredje morgonen räckte det med att jag kom gående i hallen för att de skulle börja tjoa. 

I morse var de snabbare att ställa om sig från husse till stormatte och började tjoa, bita och rusa nästan direkt.   



Det är toksoligt idag och nästan 10 plusgrader. Jag promenerade efter lunch. Promenerade och promenerade, det handlade snarare om ett lunkande. Det kändes som om jag var ute för första gången efter en lång tids sjukdom och hade påbörjat en sju jäkla återhämtning och det stämmer väl på sätt och vis. Jag har varit deprimerad i många månader och jag har tjafsat med FK i flera år. Det blev inte den runda jag hade planerat för efter 20 minuter fick jag tokont i magen och vågade inte chansa på att fortsätta, så det blev en tvärvändning och rusch i solsken för att hinna hem till toaletten. Bättre lycka nästa gång!


Nu har jag använt cortisonsalvan 2 gånger om dagen i 6 dagar och hyn i pannan är klart bättre. Den är mjuk och len igen och inte den minsta fnasig. I morgon går jag ned till att smörja in 1 gång om dagen. Kutan-lösningen som jag fick till hårbotten fungerar oxå väldigt bra. Jag gnider in den fläckvis efter varje hårtvätt och klådan har minskat drastiskt. Vilken tur att jag kom ihåg att be husläkaren om hjälp! Nu kan jag skippa onödiga mjällschampon som bara lindrade klådan minimalt eller dyra specialschampon som är svåra att få tag i. Klådan har med psoriasis att göra, så det så.


Fridens.    

       

 
 
sussi

sussi

7 april 2012 18:53

Läser men är dålig på att lämna kommentar. Vilken underbar bild på svinen! Hur lyckas du??
Var ner till Stockholm lördag -Måndag och besviken som fasen på vädret. Åkte från soliga Luleå och möttes av lappvantar från skyn på Arlanda. Snöade ju hela helgen :(.
Du som har använt dig av LCHF har du tips på några bra sidor. Glad Påsk och god fortsättning.

http://fritidsforskare.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards