Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Jaha......

Av Ewa - 23 januari 2011 15:57

......och vad har jag haft för mig idag då? Inte mycket! Igår läste till nästan 1 och somnade sedan som nästan klubbad. Klockan 9 var jag på toaletten. Pär satt i köket och frågade om jag tänkte komma upp. "Nä." svarade jag, lade mig igen och somnade. Jag hade planer på att stiga upp vid 10 för att hinna med en promenad före lunch, men när klockan var 10 hade jag ingen lust att stiga upp. Jag bara låg där tills jag somnade om, men strax efter 12 tvingade jag mig själv ur sängen. 

  


Jag hade taggarna utåt från start och när jag sa till Elin och till Pär att det var en dålig dag när jag var leds på allt och Pär kontrade med att jag borde gå ut eftersom det var jätteskönt ute när han promenerade (medan jag låg i sängen), så bad jag honom hålla klaffen. Det är faktiskt ingen anledning till panik och omedelbara åtgärder bara för att man har en dålig dag då och då och så lade jag till något om att det är för att han är så himla rädd för så'nt som han vill fixa det omedelbums. Taggarna utåt som sagt.....

  


Det verkar som att hostan har gett med sig efter ungefär 4 veckor! Igår när jag städade, så kunde jag yla på till MP3:n som vanligt utan att bryta ihop i en hostattack. Jag kanske hostade ur mig det sista i tisdags? För ovanlighetens skull, så fick jag inte ont i ryggen heller, men i morgon blir det SATS och en nystart av muskelbyggandet. Jag ser fram emot det och har riktig lust att komma iväg, men det ligger faktiskt litet taktik i det oxå. Jag vill kunna säga till Af att jag verkligen tränar regelbundet måndagar och fredagar och att det är nödvändigt för min hälsa och att jag ogärna ruckar på den vanan.

  


Idag var det åter dax att tvätta håret och att försöka komma överens med det utan att behöva en halv burk vax för att det ska ligga som jag vill. När det var nytvättat, så kollade jag noga vad anledningen till det irriterande, motspänstiga spretet var. En virvel. Antingen har jag fått en sprillans ny virvel i håret eller så klippte Rosie fram den förra gången jag var hos henne eller så har mitt hår tröttnat på frisyren och gör revolt. Det resulterade i att jag flyttade benan från höger till vänster sida för att den skulle bli kompis med virveln. Vi får väl se hur det går!

  


När jag gullade med Ellen tidigare idag, så gick mina tankar till Budda som har förlorat 3 marsvin på bara några månader. Fy, vilken otur! Jag har själv gått igenom en sådan period med mina grisar för ett drygt år sedan och det är inte roligt! Känslan av hjälplöshet i kombination med sorg och saknad är svår att hantera..... Det är som jag skrev om Tösen att man inte behöver vara stor för att lämna ett stort tomrum efter sig.

  


Fridens.

 
 
Annie

Annie

23 januari 2011 19:25

Hoppas att du lyckas med träningen nu. Håller alla tummar och tår :-)

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards