Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Ewa - 13 juli 2010 20:49

......hur man kan vilja arbeta som försäljare via telefon där det i praktiken handlar om att ringa okända människor och göra allt man kan för att övertala denna okända människa att köpa något som h*n varken vill ha eller behöver?


* de som tar arbetet därför att det absolut inte finns något annat arbete som gör att man kan betala hyran och köpa mat, de är undantagna *


Fridens.

Av Ewa - 13 juli 2010 20:28

Det grillas på vardagsrums-sidan och det grillas på köks-sidan. Stereo-grill. Alla fönster är vidöppna, så att all äckligt matos kan sväva in fritt. Jag har bestämt mig för att härda ut ikväll för det är +28 ute och +27 inne vilket innebär att om jag stänger om mig och marsvinen, så kommer vi att plågas. Jag förstår mig inte på denna satans grill-mani som bryter ut när det är +10 grader eller mer!! Rent ut sagt löjligt. Kanske är det för att jag inte är intresserad av mat? Det är i alla fall dj-t äckligt, men jag har en känsla av att jag inte skulle mötas av den minsta förståelse eller hänsyn om jag klagade. Vilken annan tid på året gnälls det om det luktar matos, då är det unket och ofräscht. På sommaren är det som att privatlivet kliver knuffas åt sidan. Jag är tvungen att ha lägenheten fylld av grillos. Jag är tvungen att lyssna på grannen som sitter på balkongen och talar i telefon eftersom det är för varmt inomhus. Jag är tvungen att titta på alla mer eller mindre lättklädda människor vars självkritik verkar ha förångats bara för att det är varmt. Grannar som sitter utomhus på kvällarna och inte begriper att man måste sänka ljudnivån då allt hörs extremt bra i sommarstilla kvällsluft. Om jag skulle klaga på allt detta, så skulle jag nog kallas för glädjedödare som inte har förmågan att uppskatta sommaren när den väl är här. Jag uppskattar sommaren på mitt eget vis, men det innebär inte att jag vill dela min vardag med grannarna mer än vad jag vill resten av året. Tänk om dessa grill-älskande idioter hade vett att vänta med att rengöra grillen tills den har kallnat i stället för att skicka ut röksignaler av surt luktande före detta matos!!


JA, VÄRMEN GÖR MIG IRRITERAD!!!

SO WHAT?!

  


Fridens.

Av Ewa - 13 juli 2010 11:16

Plötsligt kom jag ihåg en teckning som jag gjorde för många år sedan med badande musar (mina musar heter musar i plural och inte möss). Passande i värmen!


Fridens.


Playa del Muso.

Klicka så blir den större och tydligare.

  

Av Ewa - 13 juli 2010 10:01

Jag har sovit hela natten! Jag har sovit gott! Jag vaknade inte genomsvettig och jag har mindre ont. Tänk vilken skillnad det gör! Värme-paniken är borta trots att det är +30 redan klockan 10 för idag skiner solen igen och det blåser ordentligt; inte det där stillastående äckelklibbet. Marsvinen fick vänta med sin frukost till strax efter 9, men jag tror att de unnar mig en sovmorgon eftersom mitt förbättrade humör märktes på att skålarna var överfulla.    Däremot undrar jag vad det är för fel på morötterna? De ratas helt till förmån för vitkål och röd paprika. Fast färsk vitkål är gott, det tycker jag med.

  

Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards