Alla inlägg den 27 juli 2007

Av Ewa - 27 juli 2007 20:18

Idag kom Elin och jag iväg på vår shopping-runda och den blev lyckad! Jag tänker inte räkna upp allt vi köpte, men jag vill i alla fall nämna två saker: jag var in på affären Hälsa för alla och köpte ett stöd för handleden. Hela 201 kr, men jag hade nog tänkt mig den prisklassen. De första dagarna ska jag ha det bara 3-4 timmar för att sedan öka på. Det är mycket smidigare än mitt gamla och har den fördelen att det får plats även när jag har diskhandskarna på för det är ett av tillfällena när handleden behöver extra stöd. Det andra inköpet som jag vill nämna gjorde jag på Geocity där de säljer stenar och ädelstenar. Jag har handlat där förut och det är prisvärda smycken. Jag har länge letat efter en ring med turkos i och det fanns där + ett par matchande örhängen. Vi åt lunch på McD. Elin fick den sista päron-shaken och det var väl pga att det var bottensatsen som den smakade helskumt, så jag fick byta den mot en vanlig Fanta. Jag åt en kyckling-burgare och den var god, men den var inte alls lika stor som tidigare. =( 

Café Gateau har försäljning i Gallerian och jag har precis upptäckt deras skorpor med hasselnötter i. Himmelska! Löjligt dyra, men himmelska!


När vi var tillbaka på Centralen för att åka hem, så hade vi knatat runt i 4,5 timme! Det är inte så konstigt att jag kände av knäet och var trött i benen för trots de suveräna Goretex-skorna, så är det tufft att knalla omkring på bara asfalt och hårda golv i flera timmar. Pär hämtade oss med bilen när vi kom hem. Tusen tack för det! Elin mår ännu litet bättre idag, men efter den där utflykten är hon rejält trött fast humöret är på topp.


Framåt halv sex kom så det hett efterlängtade åskvädret! Blixtar och rejäla knallar och ett ösregn som hette duga! Waow! Temperaturen sjönk med hela sju grader.  Det var pricken över i på en bra dag! Jag måste sätta in blixt-bilden från DN igen!


Gissa vad?

Jag har ont i halsen......


Natti, natti.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards