Alla inlägg den 21 juli 2007

Av Ewa - 21 juli 2007 13:38

Varför är förkylningen värre idag? Jag gjorde ju ingenting igår!


Jag hade planerat att veckostäda vilket jag gör med två veckors mellanrum, ungefär och förra gången var samma dag som Pär och Elin åkte till Öland, så det var dax igen. Eftersom jag har varit helt själv i två veckor och grisarna bara vistas i köket, så är det inte alls lika skräpigt som det brukar vara och jag är hängig och jag har riktigt ont i handen och jag har ingen lust att städa, så..... Det får vänta två veckor till för om två veckor åker Pär och Elin till Grövelsjön i en vecka och då kan jag passa på att städa ordentligt i stället.


För tillfället är Elin hos bästa kompisen som oxå heter Elin, men hon ska vara hemma till middagen. Pär är aktiv med Geocashing och han tog cykeln för att utföra underhåll på en av sina cashar. Jag bloggar och dricker te. Det finns inte så mycket jag kan göra när jag har ont i handen mer än att läsa (vilket jag gjorde tills alldeles nyssens) eller titta på film och det har jag ingen lust att göra nu för Elin och jag har en "filmdejt" senare i kväll.


Nu när Pär har blivit gödd med sin mammas goda mat i två veckor (hon är mycket duktig på matlagning, lägger ned mycket tid på det och framför allt tycker hon det är roligt) och som vanligt efter en sådan period, så kommer han hem med inspiration och idéer. Ibland känner jag en sorts anti-klimax att han blir hänvisad till min matlagning (som faktiskt är riktigt bra, men jag är så ointresserad av det) efter en gourmét-period; lite dåligt samvete. Den här gången föreslog han att han kan stå för matlagningen de kommande två veckorna vilket innebär att jag diskar i stället och det nappar jag på. Det blir en sorts semester för mig! När jag försökte utöka avtalet med att han även gör matsedel, så var han inte lika entusiastisk..... Vi får väl hjälpas åt!


Jag sov faktiskt bättre i natt med min gubbe bredvid mig. Mer avslappnat.


Slut för idag.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards