Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Snuvad

Av Ewa - 4 april 2013 21:26

Det blev ingen koloskopi idag. Det blev endast en likadan undersökning som den läkaren på vc:n gjorde, kanske något grundligare (och precis lika obehagligt). När jag var på vc:n, så hade jag blött och läkaren kunde se irritationer och jag fick en treveckorskur med Xyloproct stolpiller. Läkaren idag kunde inte se några som helst irritationer vilket innebär att stolpillerna har fungerat. Jag har inga hemorrojder över huvud taget. Remissen gällde en undersökning av tjocktarmen, koloskopi, men i kallelsen till dagens besök nämndes bara en "undersökning av ändtarmen". Vilken svensson utan läkarstudier förstår skillnaden? Dagens undersökning var bara en grundligare koll innan överläkaren beslutar om koloskpin eller snarare vilken variant av koloskpi som är lämplig: röntgen eller med en slang i tarmen. I vilket fall, så behövs 2 dygns laxering samt intagande av en speciell vätska/dryck. Jag har naturligtvis det slutliga avgörandet och jag har redan bestämt mig för att inte gå igenom det. Läkaren på vc:n såg bara lättare irritationer och de försvann med Xyloproct. De här besvären, hemorrojder över huvud taget kan inte botas utan de kommer och går och jag kommer att självmedicinera, så länge jag bara kan.


Den väntade lättnaden när undersökningen var över infann sig aldrig och jag känner mig snuvad på den! Jag hade gruvat mig för det här i 3 veckor och så visar det sig att det inte är avklarat än, att det fortfarande ligger framför mig. Vilket slöseri med energi för mig pga att medicinfolket inte kan uttrycka sig tillräckligt tydligt! Precis som med cellprovtagningen, så var jag inte det minsta orolig för vad läkaren skulle hitta (bara för själva undersökningen) för jag är så pass arrogant och stöddig att jag vägrar tro att det är något som är fel eftersom jag har så mycket övrig hälsoskit att dras med. Jag kommer att få på skallen för det här. Kom an bara!


Åtgärd numro 2 - check!


  

 
 
Annie

Annie

4 april 2013 22:39

Men du fick väl belöning efteråt, i alla fall? ;)

http://annieekstrom.se

Ewa

5 april 2013 00:11

Nää, den kom liksom av sig.... :-(

 
Gröngöling

Gröngöling

5 april 2013 11:04

Men... då slipper du väl koloskopin? Eller vill du ändå vänta och höra vad öl säger?
Om du slipper - fira, människa!
Låter jättebra med resultaten! Även om man har lite besvär då och då. Samma här. Slapp dock skrämmas av kanske-koloskopi som du fått göra.
Hoppas du kan och får känna dig nöjd så småningom.
Kram <3

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

5 april 2013 21:08

Nä, jag känner inget behov av öl:s beslut. Jag säger nej i vilket fall. Jag får ju avgöra.

Nu ska jag komma på HUR jag ska fira.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards