Alla inlägg den 17 september 2011

Av Ewa - 17 september 2011 15:15

Elin och jag promenerade i ungefär 60 minuter i strålande höstväder. Så skönt ute! Nu är det höst för nu är det stor skillnad i värme mellan sol och skugga. Nu kan jag börja gömma undan mig själv i mysiga, mjuka kläder igen.


Jag har stuvat undan en del glas och porslin. En av förpackningarna med Kassett-lådor visade sig sakna nödvändiga delar för ihopmontering. Grrrrrrrr. Vi har väldigt många Mumin-muggar med tillhörande frukostskålar och eftersom de är så fina att titta på, så har hela rubbet fått flytta in i vitrinskåpet medan det nya porslinet får stå i det vanliga skåpet.


Jag har ingen tesil som passar till den nya kannan!!! Efter att ha konstaterat att Konsum minsann säljer massor av kaffefilter medan tesilarna lyser med sin frånvaro, så fick jag en snilleblixt. Jag brygger teet i den gamla hederliga Höganäs-kannan och sedan häller jag helt sonika över det i den nya. HA!


Fridens.    


PS. Jag tror, jag tror att det är på väg att vända. Jag tror, jag tror att jag börjar må bättre!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards