Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Ewa - 13 februari 2010 12:20

Igår kväll hade vi en, vad Pär kallar, "dataövning" i köket. Det innebär att hela familjen sitter vid köksbordet med varsin bärbar dator (nördvarning utfärdad!). Pär arbetar med sina kurser medan Elin och jag Sim-ar för brinnande livet. Vi brukar dricka te till detta och det hör även till att Elin och jag suckar och svär över våra Sim-ar som inte gör som vi säger eller bränner ned huset när de försöker laga spagetti till middag. Pär rullar med ögonen och tycker att vi borde låsas in..... Mitt i alltihop kan vi oxå prata om allt möjligt som dyker upp i skallarna. Det är mysigt! När klockan var närmare 23 igår ("Va'? När blev den det?!), så sa vi allihop att vi INTE ville gå och lägga oss, så vi satt kvar. Jag blev kvar längst; till närmare 2 och idag sov jag till efter 10 och hade kunnat sova längre. Vi planerar samma arrangemang i kväll.


Pär och jag gick en promenad idag, men det var enbart jobbigt; snäppet bättre än förra lördagen då jag var på uselt humör när jag kom hem. Det snöade och det blåste och det var oplogat med blankis under.   Det blev i alla fall 40 minuter och det är ju bättre än 40 minuter i soffan, eller hur?


Nu har vi precis vägt alla grisarna och klippt deras klor. Pär bjöd de på kärnfria druvor efteråt och alla utom Ester och Humlan tyckte att det gick an. Ester och Humlan tyckte väl att det luktade fjäsk efter vad husse just utsatt de för.....


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards