Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Ewa - 13 juli 2007 20:32

.......för de skrockfulla, men jag tycker att MÅNDAGEN den 13:e är mycket läskigare. Fredag är i alla fall fredag och man är oftast på gott humör och har helgen framför sig medan måndag alltid är måndag.... Dessutom har jag haft flera av mina tur-dagar på just fredag den 13:e.


Jag sover med öppet fönster och klockan fem vaknade jag av att det lät som om det stormade, men det ös-regnade. Det vräkte ned så in i....! Det höll på någon timme och innan jag somnade om undrade jag om jag skulle få ta en båt för att komma till SATS.


Pendeltågen gick faktiskt som de skulle och var inte ens försenade de vanliga fyra-fem minuterna. När jag kom in i träningshallen på SATS, så var det en kille med personlig tränare där. I övrigt var jag ensam. Waow! Visserligen brukar det inte vara direkt knök-fullt den tid jag tränar (det är därför det är billigare ;-) ), men det här var nog rekord. Det är i mitten av juli och det är semester och det förklarar väl det mesta. Det var SÅ SKÖNT att träna - en ren njutning och endorfinerna slår till och jag kände mig både lättare och starkare efteråt!


Jag lovade mig själv en belöning om jag lyckades skärpa mig fram till idag och det har inte varit några problem alls, men det har inte varit tack vare den hägrande belöningen utan helt enkelt för att jag inte har varit sugen. Belöningen blev i alla fall inköpt hos Body Shop: ansiktsskrubb med jojoba, en badsvamp och två flytande dusch-tvålar, Neroli Jasmin och Oceanus. Härliga dofter! Jag var på Caramella på Slöjdgatan oxå och köpte några hekto plock-godis till helgen. Det är Stockholms bästa godisaffär: mycket att välja på och alltid färskt. Mängder av choklad!


Jag spelade in "Chicago" igår och såg den idag. Det är en film som jag har länge har tänkt att köpa, men alltid tvekat och det var bra att jag tvekade. Den är en filminspelning av en av de populäraste musikalerna. Jag har aldrig egentligen gillat musikaler för jag blir så irriterad på att de alltid ska ställa sig och sjunga i stället för att föra handlingen framåt. Anledningen till att jag ändå ville se "Chicago" var roll-listan: Richard Gere, Catherine Zeta-Jones, Renée Zellwegger och Queen Latifah. Mr Gere och Queen Latifah är två av mina stor-favoriter (kolla in Latifah i "Bring down the house" tillsammans med Steve Martin - en riktig "må-bra-film"!). Filmen var VÄLDIGT  snyggt gjord och en del musik kände jag ju igen. Skådespeleriet var på topp, men Richard Gere kan inte sjunga. Då vet jag det! Jag sparar den på DVD:ns hårddisk ett tag, men den är inte tillräckligt bra för att bränna över på skiva.


Jag har fått sommarens första (tror jag) myggbett och det sitter på höger pekfinger vid knogen. Det är en klart synlig blodåder där och det var väl den som lockade kan jag tänka mig.


Det var bostadrättsföreningens ordförande som lyckades få loss nyckeln ur låset till elskåpet igår. Eftersom Pär är sekreterare i styrelsen och vi har en del kontakt, så kändes det ok att be honom om hjälp.


I morgon ska värmen komma tillbaka, sägs det.


Natti, natti.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards