Alla inlägg den 18 juni 2007

Av Ewa - 18 juni 2007 16:45

I fredags blev det inget SATS pga den envisa förkylningen och jag vaknade med huvudvärk och kill i halsen.


I lördags mådde jag bättre och vi parkerade vid Sjöhistoriska muséet och promenerade runt på Djurgården. En köttbulls-macka till lunch ute på Blockhusudden som var mycket smarrig! Jag hade inte planerat någon middag den kvällen just för att vi planerat att vara ute större delen av dagen, så vi ringde till Felinos och beställde varsin jättestor kebab i nybakat pita-bröd och det var, banne mig den absolut godaste kebaben jag har ätit! Den var dubbelt så stor som den vanliga kebaben, så den var mättande......


I går drog jag upp rullgardinen och blev faktiskt förvånad när jag såg att regnet öste ner. Det hade ju varit super-soligt dagen innan! Vi åt frukost i lugn och ro och sedan veckohandlade vi på Coop. Det är skönt att göra det på söndagar för det är så lite folk där då och just igår var det ovanligt litet som skulle handlas hem.


Jag såg de sista två avsnitten av "Six feet under" och det var en "cliff-hanger de luxe" som måste ha varit vansinnigt irriterande för de som såg avsnittet när serien visades på TV. Jag tröstade mig med att jag redan beställt den tredje säsongen och att den skulle komma nästa dag.


Nu känns det som att förkylningen är på tillbakagång (den sitter bara i näsan), så idag var jag på SATS och det var väldigt skönt!


På övervåningen har vi en dator som nog är hela familjens och det är vid den jag spelar Sims och det är vid den jag sitter nu. Jag har en bärbar dator som har 4-5 år på nacken och igår dog den. Det går inte ens att starta den nu. Vi har funderat länge på att köpa en ny och igår gjorde vi slag i saken. Vi beställde från Dustin Home som har bra priser och kusligt snabba leveranser och jag såg fram emot att ha en ny bärbar hos mig till midsommar. Just denna gång, så är inte leveransen kusligt snabb för datorn kommer först om två veckor. Jag har alla mina andra spel på den bärbara och de kommer jag inte åt nu och jag tycker om att kunna välja var jag vill sitta och ofta sitter jag i köket hos grisarna. Nu sitter jag här och de är alldeles ensamma där nere......


"Flickan som lekte med elden" är minst lika bra som "Män som hatar kvinnor". Jag bara läser och läser för Stieg Larson har ett otroligt flyt i berättandet och det är en njutning att läsa en bok som är skriven på riktigt bra svenska. Rekommenderas!


Slut för idag.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards