Direktlänk till inlägg 11 december 2014

Panik och dödssynd

Av Ewa - 11 december 2014 20:37

Igår var en bra dag och jag mådde bra och gick omkring och var salig över att magen var som den skulle igen. Jag njöt av att tillbringa mer tid än absolut nödvändigt på toaletten och jag njöt av att vilja äta och att det jag åt var gott. Lite småhostigt, men jag var sååååå taxam över att magen var sig själv. Idag försöker jag vara fortsatt salig över att magen är som den ska (trots att den egentligen inte är det), men det går inget vidare för det verkar som att förkylningen har börjat om! Det killar i halsen, jag är snorig och äckelmatt. Jag får panik!! Jag vill inte vara sjuk längre! Jag orkar inte vara sjuk längre! Jag vill inte få nattsömnen störd av hostan. Jag vill kunna träna. JAG VILL HA TILLBAKA ORKEN!!!! Kan man köpa munskydd på apoteket? Det vore nog bra om jag inte smittade ned Elin eller Pär, så att vi får dra den här skiten ett varv till.  


Avundsjuka är en av dödssynderna och idag känner jag avundsjuka i dess renaste, äckelgröna form som en knut i magen. Jag erkänner den och jag försöker bekämpa den, men jag är svag, ack så svag. Det nya numret av Skriva kom idag och nu är vinnaren av den stora novelltävlingen utsedd av en enig jury. Jag väntade mig inte att vinna, jag hade blivit förvånad om jag hade fått ens ett AdLibris bokpaket i pris. Tron på min egen förmåga kommer och går och just nu har den gått. Den har dragit för länge sedan och så långt bort att jag tvivlar på att få återse den. Min Inre Kritiker hånskrattar inte. Han ler skadeglatt medan han skakar på huvudet. "Lilla gumman, hur kunde du tro att din text var värd att uppmärksammas?" Naturligtvis ska jag läsa vinnarnovellen och jag ska tvinga mig till att försöka läsa den på ett sånt sätt att jag tar till mig det som jag kan använda för att förbättra mina egna texter. Jag tänker verkligen försöka även om det tar emot. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards