Direktlänk till inlägg 29 november 2014

Tycker om

Av Ewa - 29 november 2014 20:38

Discshop har en Disneykampanj som jag nappade på. 3 filmer för 249 kr, men det var knappt att jag fick ihop 3 stycken. "Robin Hood" och "Pongo och de 101 dalmatinerna" var självklara trots att "Pongo..." var tillfälligt slut. När jag hade bläddrat fram och tillbaka några gånger fastnade jag för "Trassel" och den såg Elin och jag idag. Jag tyckte OM den filmen! Den var rolig och gullig, småspännande - jag tyckte OM den! Det finns perioder när jag vill fly verkligheten ordentligt och då blir jag alltid sugen på tecknat och sagofilmer och det var nog därför jag nappade på Discshops erbjudande. När Elin var lite köpte vi flera av Disneys filmer, men vi har endast "Den lilla sjöjungfrun" och "Djungelboken" på DVD, resten är på VHS. Så kan vi väl inte ha det? Det handlar om klassiker, juh! Jag tog på mig den betungande uppgiften att logga in hos Discshop igen för att göra en kompletterande beställning. "Askungen", "Törnrosa" och "Bernhard och Bianca" kommer i nästa vecka. "Snövit" fick jag förhandsboka för den finns inte på DVD än, döm om min förvåning!


  

 
 
Snöflinga

Snöflinga

30 november 2014 18:28

Åh, jag är likadan. Igår såg jag Skönheten och Odjuret och Aristocats :) Nästa blir nog Den lilla sjöjungfrun tror jag :)

Kram

http://snoflinga.bloggplatsen.se

Ewa

30 november 2014 20:51

Det blir nog "Bernhard och Bianca" för mig och Elin. De är såååå söta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards