Direktlänk till inlägg 26 november 2014

I lördags...

Av Ewa - 26 november 2014 16:23

...blev jag besviken på min dotter och sedan arg. Så arg. Det var mitt behov av ensamhet som spökade. Min omvända sällskapssjuka. Vid det laget hade hon varit hemma 24/7 i 2 veckor, hon hade varit sjuk hela tiden och dessutom smittat mig. Vid middagen pratade vi om Pärs förestående tripp till Öland och jag såg oerhört mycket fram emot att få vara ensam, helt ensam i nästan 5 dagar. Den här Ölandstrippen var planerad sedan flera veckor och 6 veckor tidigare hade jag sagt till Elin: "Sista helgen i november åker Pär till Öland och då vill jag vara ensam. Jag behöver vara ensam, så du får ta med dig Selma och åka till Robin! Tala om det för honom direkt, så får han tid att vänja sig." Jag trodde faktiskt att hon skulle göra det, men hon känner Robin bättre än jag och vet att det inte är någon idé att förbereda en så'n här sak. Han fungerar inte så. Vid middagen i lördags fick jag veta att hon inte hade sagt något och att hon inte ville ha Selma där eftersom han inte vill ha en kanin i sin lägenhet och förresten måste hon tenta-plugga och det gör hon bättre här än hos Robin. Elin, i sin tur, var sur på Robin eftersom han knappt hört av sig medan hon varit här och hostat lungorna ur sig. Då blev jag besviken. Då blev jag arg. Gråtfärdig. "Det verkar som att det är jag som får hoppa på bussen till Öland om jag vill vara ensam.", sa jag. Just då var jag oerhört frestad att göra det. Problemet är att jag vantrivs där. Jag fick nöja mig med att stampa iväg till vardagsrummet och stänga dörren hårt. Jag pratade inte mer med Elin den kvällen och hon spenderade natten hos Robin. På söndag morgon bad jag om förlåtelse via sms för att jag hade varit så arg. Frid och fröjd. När jag blir besviken måste jag få bli det hela vägen, så att säga. Det måste få ta sin tid. Jag behöver gå igenom alla stadier innan jag kan försöka se något positivt i de förändrade förhållandena. Idag åkte Pär och om en stund åker Elin till Robin över natten och jag får vara ensam några timmar. Jag får nöja mig med det lilla.


  

 
 
Snöflinga

Snöflinga

30 november 2014 18:34

Vad bra att du reagerar hela vägen, det är ju det som är nödvändigt och det jag är så dålig på - jag stänger in känslorna inuti i stället och då blir det som det blir, en totalkrash i stället.

Hoppas att du hittar tid för återhämtning snart ändå <3
kram

http://snoflinga.bloggplatsen.se

Ewa

30 november 2014 20:49

Det har blivit hyfsat med återvila. Det viktigaste var nog att få uttrycka besvikelsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards