Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Luften gick ur mig

Av Ewa - 1 november 2014 21:37

Månadsvägning: 103,2 kg innebär en ökning med 9 hg och jag reagerar med ett "Jaha.". Det har varit mycket chips och Japp under oktober månad, men även muskelbyggande *fniss*, så - jaha. PMS-vätska oxå. Det finns massor av förklaringar och jag skyller inte ifrån mig på något sätt. Bara "jaha".


Vi hade Vårat Gäng här på middag. De var i vanlig ordning hungriga och på bra humör och diskussionslystna. Jag hade faktiskt sett fram emot den här träffen och inte alls varit negativ eller känt mig stressad, så jag blev besviken när luften gick ur mig medan vi åt. *fjuuuuuuu.....* Plötsligt orkade jag inte koncentrera mig på samtalet och resten av träffen var jag tvungen att koppla ned (när de började diskutera flyktingförläggningar på Öland, datasäkerhet och utrikespolitik) och sedan koppla upp igen när det blev mindre allvarstyngt och negativt. Undrar om det märktes? Jag utnyttnade värdinnans rättighet att dra sig undan till köket och röja.  Det är inte första gången jag kände mig förbisedd, men just idag fick jag lust att avbryta alla. "Hallå! Jag då?" Varför frågar ingen mig om min träning? Varför frågar ingen mig om boken jag har börjat skriva? Varför frågar ingen hur jag mår? 


Framåt kvällen fick så in i h-vete ont i ryggen att jag kände mig tvungen att ta en värkkombo. Det är nog en del mensvärk i förväg. Värktabletterna fungerade som tur var.


När man inte har pengar i sådana mängder att man kan slösa med dem i den utsträckning man vill, så måste man spara och planera. Det är samma sak när man inte har ork i sådana mängder att den räcker till precis allt man vill göra. En familjemiddag som den idag är väldigt trevlig och jag tycker (oftast) att det är värt att slösa en del av min ork på, men trots att jag tycker om allihop och trots att jag känner att jag får något i utbyte av det, så blir jag trött. TRÖTT. Helt slut i huv'et. Det är mycket troligt att jag kommer att vara trött i morgon oxå, att jag kommer att vilja och behöva vara för mig själv. När G och B varit här, för knappt 2 månader sedan, så kände jag mig dränerad utan att ha fått något i utbyte. Det låter krasst, men det är enda sättet jag kan uttrycka det på. Vi har blivit bjudna till dem nästa lördag, men jag har redan sagt till Pär att jag inte vill. "Jag får inte ut något av att umgås med dem." förklarade jag. Han tycker inte att man måste få ut något jämt, men just för att jag inte har obegränsat med psykisk ork, så måste jag ransonera - jag måste välja vem jag ska slösa min ork på eftersom jag inte kan vara säker på hur jag återhämtar mig efteråt. Det är inget som kommer av att jag "känner efter för mycket". Det här är fakta för mig. 


  



 
 
Ingen bild

Elin

2 november 2014 00:46

Varför ska man slösa tid o ork på folk man inte trivs med? Lägg din energi på dom du tycker om!

Ewa

2 november 2014 20:52

Precis min åsikt!

 
Snöflinga

Snöflinga

4 november 2014 21:21

Livet är för kort för att umgås med de man inte vill umgås med (oavsett anledning) :) Jag tycker knappt vi hinner träffa de vi VILL träffa så mycket som jag skulle vilja, så jag har inga problem att "prioritera bort".

Kram

http://snoflinga.bloggplatsen.se

Ewa

4 november 2014 21:23

Skönt att höra att jag inte är ensam. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards