Direktlänk till inlägg 31 oktober 2014

Principer

Av Ewa - 31 oktober 2014 22:15

Elin tycker att Pär och jag tjatar om principer. "Vad är det för vits med att ha principer?" Jag brukar svara att utan principer har du ingen ryggrad. Det är svårt att ha principer utan livserfarenhet. Att ha principer är det samma som att veta vad man tror på, vad man anser är viktigt och var man vill dra gränserna. Principer och integritet. När jag blir tvingad till att rucka på mina principer eller att flytta på mina gränser och det sker oftast lite i taget, nästan så att jag inte märker det, så åker taggarna ut. En mur med texten: "Du skulle bara våga utnyttja mig....". Eviga diskussioner fram och tillbaka som tillräckligt ofta slutar i överenskommelser som sedan ruckas på när de inte är till ens fördel. Eller överenskommelser där den ena parten tycker att allt prima medan dan andra parten väntar på att det hela ska lösa sig. Jag är så leds på det här! I fortsättningen när vår familj diskuterar något och kommer överens om något, så ska jag ta mig tusan skriva ned det och alla ska få skriva under och det kommer att sitta på kylskåpet till allmän beskådan och sedan kommer det inte att finnas möjlighet att påstå att "Näää, så kommer inte jag ihåg det.". Det här handlar inte om stridigheter i stil med de på Gazaremsan. Det här handlar om var en kanin vid namn Selma egentligen bör bo. När Skitstöveln försvann ur Elins liv inbillade jag mig att allt tjafs och diskuterande och gapande om "Vad är det som är så svårt att fatta?!" var över. Nu tjafsar, diskuterar och gapar vi om att "Det är DIN kanin!!". Den enda skillnaden är att Selma är betydligt trevligare att vara med än vad Skitstöveln var. Och obeskrivligt söt. Det är jobbigt att alltid ha en elefant i rummet som man inte bör nämna om man vill slippa diskussioner som leder till uselt humör. Om jag envisas med att hålla fast i mina principer och våra överenskommelser så som jag minns dem blir jag en gnällkärring.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards