Direktlänk till inlägg 18 oktober 2014

Ont

Av Ewa - 18 oktober 2014 20:51

Det blev en vanlig promenad dvs. utan stavar, 75 minuter och det var skönt i början, men när jag inte har stavarna blir jag så trött i benen. Dessutom hade jag redan ont i knäna sedan igår. Undrar om det har att göra med att det har blivit betydligt svalare eller att det verkar slå om igen (det blåser ordentligt)? Jag kände att skuldrorna och armarna behövde vila idag och därför fick stavarna stanna hemma. Premiär för vinterjackan och vinterskorna. Svettigt, men i början, innan jag fått upp värmen, så behövdes det. Foten har oxå gjort ont idag och även den sedan igår. Jag har haft allmänt ont i hela kroppen faktiskt. På eftermiddagen tog jag en värkkombo och sedan slumrade jag sittande i soffan i 1 timme. Det har inte varit någon bra dag. Jag har precis tvättat den sista maskinen och ska hänga upp den. Det var mycket att tumla idag vilket gjorde att allt tog längre tid än när jag bara hänger upp det på torkställningen. Och så sov jag dåligt i natt. Suck. Jag ska gosa med Selma nu, så känns det kanske bättre sen.


    

 
 
Jenny

Jenny

20 oktober 2014 17:43

Sötaste lilla kaninen <3
Svårt det där med klädval när man ska motionera. Jag avskyr att frysa, även om jag vet att jag bara gör det i början, så jag klär på mig. Sedan när jag blir varm, drar jag ner på tempot automatiskt, eftersom jag inte gillar att svettas när jag promenerar. Jag är knäpp, jag vet :D

Ruben trivs som fisken i vattnet utan Affe. Det är bara mattehjärtat som nästan spricker av sorg stundvis.

Kram <3

http://tokigterrier.bloggagratis.se

Ewa

20 oktober 2014 21:24

Det finns inga kläder för de konstiga vintrarna här nere. Antingen är det plusgrader eller minus 10. Nu har det slagit om igen och det är väl för att jag precis hängde in sommarjackan....

Vad bra att Ruben trivs även utan Affe! Jag förstår om du saknar honom.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards