Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Jag vet varför.....

Av Ewa - 27 september 2014 22:19

.....SD har lyckats få så många anhängare de senaste året! Det är alliansens fel. Deras politik med privatisering, utförsäljning och hårdare tag gav oss ett hårt samhälle och människan är inget helgon, så när de unga inte kan få arbete eller när ens gamla pappa vanvårdas på äldreboendet eller när man blir ifrågasatt om man är sjuk länge, ja, då är det svårt att förbli medmänsklig. Då ser man i första hand till sig och de sina. När det inte känns som om man får det man behöver och har rätt till som skattebetalande medborgare är det lätt att bli ogin och missunsam. Då vill man förmodligen inte att befolkningen ska bli ännu större, så att man måste dela med sig av det man inte uppelver att man har och det har ingen större betydelse vilka ohyggligheter som dessa oinbjudna flyr ifrån. SD:s invandringspolitik passar in då. Om socialdemokraterna får en chans att vända på det här och göra vårt samhälle medmänskligare igen, så kommer nog SD:s inflytande att avta. Har jag rätt eller har jag rätt?


  

 
 
Snöflinga

Snöflinga

29 september 2014 21:19

Jag håller tummarna för att du har rätt :)

http://snoflinga.blogplatsen.se

Ewa

29 september 2014 22:35

Det gör jag med!

 
margus

margus

3 oktober 2014 23:18

Bra tänkt! Dvs så har jag också funderat. Det är åtminstone e n av orsakerna till missnöjesröstandet.
Sen är vi många (jag är en av dem) som tycker att invandringen ä r större än nödvändigt. Det är ok med viss invandring, säkert en god del, men nu tycker jag nästan det stigit över alla bräddar.
Och jag har länge efterlyst en saklig debatt om h u r stor invandring Sverige ska ha - med faktiska siffror som underlag. Nu har den sakta startat, men det är fel att vi alltid ska behöva gardera oss med "jag är inte rasist, men..." innan vi talar om detta. Här har SD bidragit till att vi numera faktiskt "vågar" yttra oss skeptiskt om invandringen - det måste man ändå tillstå. Även om jag inte gillar SD ;-)

http://margus.bloggplatsen.se

Ewa

4 oktober 2014 11:12

Precis! "Jag är inte rasist, men..." Jag tycker oxå att invandringen är för stor och kanske kan även ett parti som SD föra något bra med sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards