Direktlänk till inlägg 12 september 2014

1,5 timme

Av Ewa - 12 september 2014 17:10

Uppvärmning, själva träningen, stretching och balansbräda tar ca 1,5 timme. Som det är nu. Jag är inne i en period där det känns nödvändigt att stuva om i programmet. Ta bort vissa övningar och lägg till andra och öka på några. Det är bra för kroppen att skaka om den lite ibland och inte fastna i exakt samma träningsrutiner för då avtar effekten. Idag blev det gummiband och det var så sköööönt! Det var tungt på ett bra sätt där jag kände att jag hade ork kvar att ta i. Jag har lagt till 2 funktionella ryggövningar. Idag provade jag att sätta mig på huk på balansbrädan och jag kom nästan ända ner! Det var vingligt, men det är möjligt. Tyvärr, så "knöt" sig ena vadmuskeln och jag fick korta ned övningen.


Efter träningen stod jag på balkongen och svalkade av mig när 2 harar kom farande längs marken. Jag har aldrig sett 2 tillsammans. Jag antar att det var en hane och en hona eftersom den ene tyckte att det var parningsdax medan den andra skuttade undan varje gång han försökte. Fram med mobilkameran!


En oskarp bild som är beskuren och förstorad.

 

   

 
 
Snöflinga

Snöflinga

13 september 2014 22:42

Vad flitig du är med träningen :) Och balansbräda är så grymt bra, för man tränar verkligen många olika små muskler i stället för bara några få muskelgrupper.

Söta harar, jag tror att hon tycker att det är för sent på året att skaffa harungar nu ;) Så hon skyller på huvudvärk ;)

http://snoflinga.blogplatsen.se

Ewa

14 september 2014 16:00

Tack! Jag hoppas att det håller i sig nu. Fliten alltså.Jag började med balansbräda för att min stukade fot behöver bli starkare vilken den blir.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards