Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av Ewa - 22 augusti 2014 21:15

Jag sov dåligt inatt och det var svårt att stiga upp klockan 8 för att ge marsvinen frukost och Maja medicin. En 20 minuters tempopromenad till ICA för att hämta de nya gummibanden. 30 minuters promenad med tempo mesta tiden, men strax innan jag var framme vi Konsum gick luften ur mig lika snabbt som ur en ballong som spricker. Den sista biten hem var löjligt jobbig och kassen kändes grymt tung fast jag inte skulle ha tyckt det om jag hade haft kvar luften i mig. Jag fick hela tiden flytta kassen från ena handen till den andra för att orka och en kort stund fick jag nästan panik för att jag aldrig verkade komma hem. Dagens träningspass hade jag gärna varit utan......


När jag hade packat upp gummibanden som verkade långa ("Hur lång ska man vara för att kunna använda de här?!) och tittat igenom bladet med övningarna kunde jag konstatera att det inte var den sortens gummiband med handtag som jag trodde att jag hade beställt. Varenda övning gick ut på att bandet fästes i något i stil med krok eller dörr. De får gå i retur. Jag kollade lite mer på nätet och hittade Gymgrossisten där jag beställde Casalls Exetube som är den sorten jag är ute efter. Jag tittade på instruktionsvideon för att försäkra mig......

20 över 16 satt jag i soffhörnet och var trött, trött, trött och hade lätt huvudvärk och det verkade som ett bra tillfälle att köra självhypnosen. Om inte annat skulle man ju känna sig energifylld efteråt enligt författaren. Jag hade inga problem att fokusera på rösten eller att slappna av. Det gick riktigt bra och ett tag var kroppen så avslappnad och tung att både ben och armar var som bortdomnade. Sedan somnade jag. Hehe. Den tuppluren hade ingen uppiggande effekt. Jag var lika trött efteråt och hade fortfarande huvudvärk. Jag får försöka igen.


  





Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards