Alla inlägg den 26 juli 2014

Av Ewa - 26 juli 2014 21:49

...........varför sömntabletten helt enkelt inte fungerar vissa nätter? Det är långt mellan dessa tillfällen, men i natt var det dax igen. En kombination av att det aldrig verkade bli svalt och en bettskena som verkade svälla i munnen (till slut tog jag ut den) tillsammans med utebliven effekt från Stilnocten gjorde att jag inte sov många timmar i natt, så när marsvinen hade fått sin frukost och nytt hö, så gick jag faktiskt och lade mig igen och sov till halv 12. Att släpa ut kroppen på en promenad idag fanns inte med på kartan. Kroppen behövde vila. 


"Stilnoct" kommer från "still nocht" (tror jag) som betyder "stilla natt". Åff kårs!


Jag har tvättat idag. Den mesta tvätten kunde lyckligtvis torkas på ställningen för det blev äckelvarmt i badrummet när tumlaren var igång. Trots att badrumsdörren fick stå öppen medan jag duschade fick jag nästan panik pga. värmen. Orkidéerna fick en extra lång rotblöta. Bladen slokade faktiskt och hängde som tungor över krukkanten. Det var dax att torka av bladen och jag hoppas att de piggar på sig. Själva blommorna verkar inte fara illa av hettan.


De 3 marsvinsdamerna i nedre buren kan ju gå in och ut som de behagar medan Maja får nöja sig med ett par timmars golvvistelse varje eftermiddag. Igår och idag har jag släppt ut Maja först på kvällen när det äntligen har blivit uthärdligt. Idag fick de varsitt stort salladsblad från huvudet med romansallad som jag försökte att blöta ned så mycket jag kunde som extra vätska. Sallad is da shit!


Maja har ofta spån på huv'et.

 

    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards