Alla inlägg den 25 juli 2014

Av Ewa - 25 juli 2014 18:05

När mobilen väcker mig klockan 8 har jag - numera - ofta sovit färdigt vare sig jag gillar det eller inte och hur ska jag då tillbringa tiden på bästa sätt? Jag promenerar. Det känns inte lika nödvändigt för kroppen med vilodagar när jag enbart promenerar, så jag gick ut idag med. Medan jag gav marsvinen frukost och sedan åt själv och gjorde mig i ordning kastade jag hela tiden blickar på termometern som obönhörligt verkade bläddra fram plusgrad efter plusgrad. Jag blev stressad och till slut fick jag stoppa mig själv och tala om att det faktiskt inte är farligt att promenera när det är 26 grader klockan 9. Skärpning! Farligt eller ej, så var det en dålig idé. Även om kroppen inte behövde sova mer, så behövde den heller inte promenera mer eller utsättas för gassande sol. 70 svettiga minuter där jag faktiskt återupptäckte en tvärväg som jag inte hade gått på flera år. Det blev ingen tempopromenad idag utan mer av stapplande och vinglande. 


En av många björkar som har

blivit  höstgul i förtid pga. torkan.

 

 

Resten av den här dagen har varit vidrig och jag önskar bara att den ska ta slut! En toppnotering på 33 grader. Jag fick en djävulusisk huvudvärk efter promenaden och eftersom den satt nedåt nacken trodde jag att det var spänning, men jag kunde inte låta bli att försöka få bort den med en dubbeldos och det fungerade. Halleluja! Idag har kroppen känts konstant varm och den svalnade bara medan jag duschade. En kortvarig lindring uppnåddes genom att stryka kallt vatten över nacken och bröstkorgen och allt skölja handlederna i svalt vatten. Det är äckligt och jag blir fullständigt utmattad. Ikväll kommer jag faktiskt inte att göra mitt vanliga kvällste och när jag inte vill ha te, ja, då är det åt h-vete för varmt!


Elin skickade den här bilden:


  


PS. En rådjurshona med sitt kid strövade förbi utanför köksfönstret och de pausade så kidet fick dia.

   



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards