Alla inlägg den 24 juli 2014

Av Ewa - 24 juli 2014 16:11

Jag kom iväg på min tempopromenad lite tidigare, 10 över 9 och då var det redan 25 grader och när jag kom hem en dryg timme senare var det 28. Nu är det 31. Vidrigt! Det kom ett kortvarigt endorfinrus efter att jag hade klarat av backen vid Villa Talliden utan att egentligen tappa fart eller flämta efter syrgas och sedan fick hjälp att fortsätta av en riktigt bra gånglåt. Dessutom kändes det som att jag äntligen hade lyckats knyta MBT-skorna lagom hårt så att tårna inte domnade bort, ingen kokkänsla i fötterna och inga skavsår. Livet lekte! En stund senare var fötterna överhettade, tårna lätt domnade och jag kunde känna en ny blåsa på hälen. Tillbaka i verkligheten......


Jag handlade på Konsum och jag var frestad att fråga om jag fick bo kvar där i den himmelska luftkondiotionerade svalkan. När det är så här hett går det inte att vara utomhus mellan 12 och 20.


När jag kom hem och fortfarande hade ångan uppe fick jag snilleblixt och bestämde mig för att klara av städningen av buren direkt i stället för på eftermiddagen när solen har hunnit runt till köket. Sedan svalnade jag av innan jag duschade. 


Jag försöker se det positiva i det mesta och om jag anstränger mig kan jag se 2 fördelar med den här äckliga värmen: jag tappar matlusten, så förhoppningsvis går jag inte upp i vikt och eftersom det är eldningsförbud ligger inte grilloset som en flottig filt över alla härliga dofter som brukar tona fram i kvällningen.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards