Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Ewa - 11 juli 2014 17:30

...........att det numera kostar 7,50 kr att skicka ett brev? Jag köpte 10 frimärken igår, betalade med en hundring och fick tillbaka 25 pix. Ska jag inte få tillbaka mer än så? 25 kr kvar av 100 blir 75 kr för frimärkena och 75 delat med 10 är.......7 och 50. Det kostar nästan 10 spänn att skicka ett vanligt brev. Det är ju dyrt!!! Portot har höjts med 1 krona sedan jag senast köpte frimärken vilket bevisar hur sällan jag skickar vanliga pappersbrev. 


  

Av Ewa - 11 juli 2014 17:05

.........stiga upp redan klockan 8 började jag med för flera veckor sedan, alltså innan jag blev frukostansvarig hos marsvinen. Då var det med baktanken att jag inte behövde skutta ur sängen direkt för att komma iväg på promenad utan kunde ligga kvar 1 timme till och på så sätt stiga upp klockan 9 som jag optimistiskt nog tyckte att jag borde klara av. Sedan upptäckte jag att det inte alls var så jobbigt att stiga upp klockan 8 och så kom jag underfund med att det var skönt att komma ut tidigare för det var inte så mycket annat löst folk ute. (Det var inte så att jag behövde armbåga mig fram på promenaderna tidigare heller, men ju mindre löst folk desto bättre!) En tredje upptäckt som är aboslut chockerande är att min kropp......(jag har svårt att få fram orden)......ty-ty-tycker ommmmmmm........(gud vad jobbigt!!).....att stiga upp klockan 8. Kan ni fatta det?! Jag känner mig förrådd av min egen kropp! Jag har levt i 49 år och aldrig, aldrig, aldrig tyckt om att stiga upp före 10. Det skulle vara när jag var en liten skitunge för då hade jag inte bättre förstånd. Jag håller på att bli gammal!! Gamla människor tycker ju att det är sovmorgon när man stiger upp klockan 6. 


Strax före halv 10 bagav jag mig mot Salem och ICA för att hämta ut paketet med alla Nivea-prylar som jag beställde tidigare i veckan. Det tog 20 minuter dit och 40 minuter hem. En hyfsad promenad i MBT-skorna där jag fick en ny (liten) blåsa på hälen.  

Efter lunch tog jag en spa-dusch med ansiktsmask (den där sorten som ska draaaas av - ljuvligt!), rakning under armarna, hårtvätt, inpackning, kroppsskrubb, deo och rundsmörjning. Jag gillar verkligen Niveas doft!  Jag fick med ett litet prov på Niveas dagkräm för torr hy och tillsammans med effekten från ansiktsmasken känns inte de torra partierna i ansiktet av. Jag känner mig väldans ren, len och spa-ad.


Det är bara 21 grader idag! Det går att andas!! För första gången den här veckan lever marsvinen och jag inte i ett permanent korsdrag.


   


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards