Alla inlägg den 9 juli 2014

Av Ewa - 9 juli 2014 16:28

Huden hettar efter promenaden och kroppen verkar aldrig vilja svalna. Eftersom det egentligen inte hjälper att duscha svalt försöker jag hitta alternativ. Jag tog yogamattan och lade ut den på golvet i korsdraget. Sedan lade jag dit 2 av soffans sittdynor, en av ryggdynorna och några kuddar. Jag låg i bara underkläderna och utan att armar och ben nuddade vid kroppen och efter en stund blev jag sval. Jag hade lagt mig direkt på det svala parkettgolvet om det inte hade varit för att jag förmodligen inte hade kunnat ta mig upp sedan fast det visade sig att jag hade svårt att ta mig upp från den improviserade bädden oxå....


  

En bild på min favorit som slappar i en skön stil. Bilden blev inte bra för det är svårt att smyga på ett marsvin.....


   


Av Ewa - 9 juli 2014 10:17

.......svalka i mun. Aldrig någonsin guld för jag är inte någon morgonmänniska, men det var redan 23 grader när klockan var halv 8, så hur varmt skulle det inte hinna bli till lunch? För att inte tala om till eftermiddagen.....  Jag sov inte bra i natt pga. värmen och vaknade först vid 4, sedan vid 5 och 6 och en dryg timme senare gav jag mig och steg upp. Det var när jag såg temperaturen som jag bestämde mig för att ta min promenad så tidigt som möjligt och klockan var bara halv 9 när jag började gå. Bra tempo från start och jag hade faktiskt samma tempo hela tiden, till och med när jag svängde in på gården utom i Den Djävulusiska Backen. Jag gick Ut På Landet, men åt fel håll eller moturs och backen kom i slutet.


Den Djävulusiska Backen sedd nedifrån.

 


Den ser inte så hotfull ut på bild, men förutom att den är lång, så kommer det en snutt på slutet som är betydligt brantare och även om jag pressar mig själv i den här backen, så tar det tvärstopp i den där snutten.


Den Djävulusiska backen sedd från toppen.

   


Det var en riktigt bra promenad och jag hade tejpat kompresser på båda hälarna för jag hade gett mig fan på att få en promenad utan krämpor och det fungerade. 70 minuter och 33 cl vatten vilket var för lite, så nästa gång ska jag ta en tom Imsdalen som rymmer 65 cl.


    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards