Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Ewa - 4 juli 2014 21:48

Nu är "Dexter" slut och det känns tomt som det alltid gör när en bra serie tar slut. Det var ett bra beslut att avsluta serien, det kändes naturligt. Dexter har utvecklats mycket under seriens gång, känslomässigt och han skulle inte kunna fortsätta på samma sätt en säsong till, men själva slutet gillade jag inte. Det hade varit betydligt bättre om han hade dött i orkanen i stället för att, som nu, låta honom överleva och placera honom i en gudsförgäten skogshuggarhåla och därmed antyda att det finns en möjlig fortsättning. En annan anledning till att serien inte bör fortsätta är att Debra dog och "Dexter" utan Debra.........det finns inte på kartan! 


Hej då, Dexter!



 

Av Ewa - 4 juli 2014 21:34

En 2-delad rask promenad på 20 minuter och 35 minuter. Till apoteket och filmkedjan respektive hem. Det var väldigt soligt och runt 20 grader. Jag hade vatten med mig och jag drack av det. Jag fick möjlighet att sitta i skuggan i 10 minuter innan Filmkedjan öppnade och jag upplevde det inte som att jag pressade mig själv alltför mycket, men när jag kom hem åkte jag på ett omedelbart bakslag i form av trötthet, huvudvärk, kallsvettning och nästan illamående. Varför? Jag vet inte. Det var obehagligt och huvudvärken gick inte över med Ipren (vilket jag tolkar som att det är spänningsvärk).


På grund av bakslaget hoppade jag över att stretcha låren och vaderna och det känns nu; låren känns använda och stumma. Pär stretchar aldrig eftersom han har uppfattningen om att det gör mer skada än nytta. Jag har den uppfattningen att man inte ska stretcha innan träning när musklerna inte är uppvärmda och jag har den erfarenheten att när jag inte stretchar känner kroppen stelare efter träningen. Vad säger ni? Stretcha eller inte stretcha?


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards