Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Ewa - 24 juni 2014 21:04

Det bor en liten Tjurig Motvallskäring i mig som brukar ge sig till känna när jag inte har lust att göra som alla andra eller tycka som alla andra. Jag minns en film från 1988 som heter "Bagdad café" som aaaalla sa var så vansinnigt bra och att jag bara måste se den. Den Tjuriga Motvallskäringen vägrade och hon höll stånd länge, men när hon väl gav efter, så blev hon positivt överraskad för filmen var vansinnigt bra och rolig. Det var samma sak med "Avatar" och jag såg den först när den släpptes på DVD, men där blev jag grymt besviken och jag behövde inte den Tjuriga Motvallskäringen till att tycka att den bara var ett enda stort blaha. Trilogin om tjejerna i Engelsfors av M Strandberg och S Bergmark Elfgren har oxå höjts till skyarna och där har den Tjuriga Motvallskäringen hållit stånd länge. Hon är inte intresserad av att läsa om tonåringar vars öden är att rädda världen. "Kom med nåt nytt, please!" Men jag behövde en ljudbok och igår gav den Tjuriga Motvallskäringen med sig och hon blev positivt överraskad. Den är bra, riktigt bra och den är härligt lång (16 timmar) och läses av Julia Dufvenius som i och med detta kan sälla sig till den lilla skaran av Riktigt Bra Uppläsare.


Julia Dufvenius

 

Av Ewa - 24 juni 2014 20:53

Ork plus koncentration är lika med endorfiner. Jag tränade med gummibandet idag och kände att "Där satt den!". Efter flera tunga och halvmotiga pass föll det äntligen på plats och det var så skönt och roligt! Nästa gång kommer jag att öka till fullt antal repetitioner.


Det är viktigt att göra övningarna rätt oavsett träningsform och inte bara för att man kan skada sig om man gör fel utan för att få maximal effekt. Jag upptäckte det förra gången vid uppvärmningen. Jag genomförde inte steget upp på pallen fullt ut dvs. jag klev inte upp helt och hållet så att benet sträcktes. En form av fusk för när jag korrigerade mig själv blev det jobbigare. Det var samma sak med de djupa knäböjen. Det blir en jäkla skillnad när jag rätar upp hela kroppen och skjuter fram höfterna och det tar ännu mer på rumpan.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards