Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Ewa - 3 juni 2014 20:23

Månadsvägningen visade 1 kg plus vilket innebär att jag väger 103,5. Jag orkar inte misströsta längre. Jag såg bilder som Pär tog hos svärisarna i torsdags och herregud så jag ser ut........ En fet jävla kossa. Det är av den här anledningen som jag inte tycker om bilder på mig själv och nu fick jag vatten på den kvarnen. 


För ungefär 1,5 månad sedan blev jag - i brist på bättre uttryck -  friskförklarad av psykmottagningen i Södertälje. Läkaren skulle remittera mig till min vårdcentral. Härom dagen slog det mig att jag borde ha hört något från vårdcentralen och dessutom är några av mina recept slut, så igår ringde jag och frågade. Jodå, de hade fått remissen och en läkare hade returnerat den med en fråga om hur snart jag behövde en ny läkarkontakt, men den frågan hade inte besvarats och allt hade blivit hängande. Nu fick jag en tid hos en läkare den 23 juni och jag tror att medicinerna räcker, men så'nt här får mig att ledsna. När en läkare säger att jag ska remitteras vidare, så borde väl den läkaren följa upp den remissen till slutet? Jag hade sparat en hel del tid och oro om jag hade skippat remitterandet och ringt vårdcentralen dagen efter jag blev friskförklarad. 


Jag försökte köra ett gummipass idag, men jag bröt i andra övningen. Jag orkade inte. Orkeslös, flåsig och matt. Jag tycker att den där gallsmakande Lypo-C borde ha kickat in vid det här laget även om det inte var energin jag egentligen var ute efter när jag började. Jag förstår faktiskt inte varför jag är så orkeslös. Är det fortfarande allergin som suger musten ur mig?


Små snytingar som sänker mig. Det e inge kul.....


  

Av Ewa - 3 juni 2014 20:09

Jag hade 7 timmar och 18 minuter av "Aldrig fucka upp" och jag hade börjat gilla den. De här böckernas verklighet är inte ren fiktion även om de inte baseras på enbart fakta heller, men det finns många människor som faktiskt lever med de här snedvridna värderingarna. Det språk som talas är inte helt och hållet påhittat. Det finns faktiskt de människor som bara tänker i banor av snabba cash och aldrig skulle sänka sig till ett vanligt arbete som skattebetalande löneslav. Jag avskyr hela köret, men det var när jag började se på berättelsen ur den synvinkeln som min uppfattning ändrades. Just därför var det jävligt snopet när boken tog slut mitt i ett samtal. Whaaat?! På vår server finns inte mer än 7 timmar och 18 minuter av denna bok, men enligt Muntligt.se är boken 22 timmar. Jag har hört mindre än hälften och jag blev faktiskt lack. Medan jag lyssnade på den sista timmen undrade jag hur det skulle sluta. Hade J Lapidus hafsat ihop slutet eller skulle det bli där sortens tröttsamma actionspäckade slut där alla inblandade slåss så blodet skätter och några dör? Det blev inget dera och jag är snopen och lack! Jag hade precis köpt fortsättningen och om jag vill höra resten av den här  boken, så får jag krypa till korset och köpa den först. 


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards